Hvis jeg skal starte en virksomhed som er en non-profit type. Hvordan gør man det? Hvilke fif kan i give mig? Det er en online service, som ingen fysisk adresse har. Og hvad er en virksomhedses "EIN" ? PayPal kræver dette til oprettelse af en Business account. Evt, er der nogen der har erfaring med PayPal / Braintree som kan fortælle mig om det kan lade sig gøre at modtage betalinger og udbetale penge med en privat PayPal konto istedet for en business konto? o/ MatriXz |
Det kræver en masse - normalt hvis det skal være non-profit er der dels en masse godkendelser og dels som forening med bestyrelse osv som sikrer der ikke er noget erhvervsmæssigt i den osv
EIN er foreningens skattenummer
Paypal som alle andre kræver erhvervskonto for erhverv, de er under samme hvidvask krav som andre, og kræver formentlig altid betailing til en sådan konto ved erhverv: Om de har andre løsninger til frivillige foreninger, tvivler jeg på
Det er ikke noget man bare gør som enkeltperson - der er SÅ mange regler så betal for hjælp til at finde vej, eller du går helt galt
vh John Hannover