Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør andre bogholdere med deres kunder

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er der kommet en ny bogføringslov, hvor alt skal være digitalt. Skal kunder så have deres egen bogføringsporgram. De fleste af mine kunder bogføre ikke selv. Jeg må så sætte mig ind i alle pogrammer. HVAD GØR I.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47207
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

du må jo enten vælge at bogføre alene i de programmer du kan godt, eller sætte dig ind i alle. Mon ikke det for mange rækker med economic, dinero og billy, mens andre så tager uniconta osv

Der er ikke noget i loven om hvem der skal have programmet men det skal sikres, at det opfylder regler i digital bogføring, og det gør KUN de godkendte programmer, det er ikke noget man kan klare selv, og det skal sikres, at programmet gemme backup + 5 år uanset om firmaet der bogføres for, lukker eller andet. det gør så de godkendte programmer alle. Licensen skal derfor ligge på det enkelte regnskab/CVR, men hvem der betaler for den i perioden og bruger programmet, blander ingen sig i

vh John Hannover

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 582
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 16:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Qua min rolle i Multi-Regnskab har jeg mødt og talt med mange bogholdere. En del har haft en egen ældre bogføringsløsning som de har kunnet køre omkostningsfrit og så er det selvfølgelig svært at fortælle kunderne at der pludselig kommer en væsentlig ekstra-regning.

Priser på bogføringsløsninger er lidt af en jungle. Der kan f.eks. være begrænsninger i antal posteringer, antal brugere, funktionalitet, etc.

Hos os i Multi-Regnskab er prisen 300 kr pr. regnskabsår excl. moms for en personligt ejet virksomhed eller forening og 500 kr. pr regnskabsår for et standard drift ApS. Der er også andre som kan være med på samme prisniveau når du er bogholder.

Under alle omstændigheder, så behøver det ikke at være virksomheden selv som står for bogføringsløsningen. Det kan udmærket være dig som bogholder der håndterer det hele - inklusive aftalen med bogføringsløsning.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)