Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import fra udlandet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen herinde fra der har erfaring med at importere vare fra udlandet eller ved hvordan de foregår. 

Jeg overvejer nemlig at importere hundefoder fra udlandet, da vi herhjemem seriøst mangeler noget ordentligt af kvalitet og sammensætning. Har i udlandet fundet noget rigtg godt og af super kvalitet. Jeg havde tænkt at tage 3-4 mærker hjem og så sælge det til butikker, kennelser, pensionen osv

Jeg har en del erfraring og viden om hundefoder og driver selv en hundepension. 

Tror i det vil være en god forretningside ?

Kan det betale sig rent økonomisk ?

Er der mon markede for det ?

Lad mig høre jeres mening om det Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:17

Hej!

Jeg synes, at markedet er overfyldt med diverse mærker hunde-og kattefoder.

Tror at det bliver meget svært, men hvis pris og kvalitet er i orden, hvem ved.

Fra Viborg
Tilmeldt 15. Aug 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 12:26
Der er i forvejen en del forskellige gode mærker på det danske marked, så du vil komme til at arbejde hårdt for at få foden indenfor, tror jeg. Men det kommer an på mange ting. Hvor dygtig du er til at markedsføre dig, prisen på foderet og om du kan skabe dig en niche imellem det kæmpestore udbud der er.

Du mener ikke Eukanuba, Royal Canin, Hills osv. leverer varen? Bare af nysgerrighed.

Fandt i øvrigt lige et link omkring tests af hundemad, ved ikke om du har kendskab til undersøgelsen, men der er testet forskellige mærker, i ret forskellige prisklasser.

Alt andet lige, er det jo det marked du er oppe imod - plus alle dem der ikke er med i den test. Så hvad kan du som de ikke kan? Dette skal ikke forstås negativt, men prøv at stille en række ting op, som du mener foderet du har fundet kan/har, som de andre ikke kan/har. Så vil du nok få besvaret en del spørgsmål via din liste :-)

Held og lykke med det :-)

soelver.dk - freelance illustrator 

Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:37

Nej jeg mener bestemt ikke at Eukanuba, Royal Canin, Hills osv. leverer varen, de har alt for meget billigt fyld i som hvide ris, majs, rortrævler osv. og alt alt for lidt ordentligt kød. Kunne aldrig drømme om at fodre mine hunde med sådan noget lort. 

Jeg er bekendt med testen, men den giver jeg ikke meget for, den har fået kæmpe kritik og jeg mener ikke man kan bruge den til noget. de har slet ikke testet de vigitge ting. Vi kan jo også overleve på junk food, men det er bestemt ikke sundt, meget hundefoder ser jeg som det rene junkfood og er ikke noget jeg ville putte i mine hunde.

Men ja i har helt ret i at markedet er overfyldt af hundefoder, men i mine øjne bare ikke noget af kvalitet desværre. Mange af de fodermæker vi har herhjemem får kun 1 stjerne ud af 6 stjerne i en engelsk test, og rigtig rigtig meget kritik og de råder til ikke at bruge det. af de mærker kan bla. nævnes Hills, Royal canine, Pronature, Eukanuba osv. Jeg kan ikke være mere enig i testen og kunne godt tænke mig at importere nogle af de mærker hjem der får 6 stjerne ud af 6 Big Smile de indeholder er stor mængde rent kød (ikke biprodukter som mange af de nævnte fodermærker bruger) brune ris i stedet for hvide, og ingen majs og soya som jeg syntes er en vigtig ring, da det tit er det der giver allergi. desuden er der ingen roetrævler i og det har man faktisk fundet ud af kan være rimeligt skadeligt og kan lave skade på nyre og lever i længden, det er lidt skræmmende når det bliver brugt så meget i de kendte fodermærker som det gør. Til sidst men bestemt ikke mindst, så er alle de koncerveringsmidler de tilsætter for at foderet kan holde sig, utrolige skadelige og må ikke brues til menneskeføde, det syntes jeg ligeledes er skræmmende når man ikke er ked af at bruge det i hundefoder Sad næ et godt hundefoder uden alt det lort i er hvad der mangler herhjemme, og det var faktisk derfor jeg fik ideen, netop fordi jeg har meget svært ved at finde et foder at ordentligt kvalitet herhjemme, men tit har sukket efter dem de har i udlandet. Men det kan jo desværre ikke betale sig at købe hjem til eget forbrug. 

Men tak for jeres svar for øvrigt Smile 

Fra Viborg
Tilmeldt 15. Aug 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 20:38
Det lyder interessant med den engelske test. Kan der findes informationer om den på nettet?

Hvis du mener, at det produkt du har fundet, er så overlegent i forhold til de eksisterende mærker på markedet herhjemme, burde der være et marked for det. Det vil dog nok kræve lidt bedre markedsføring end at sige at de andre sælger noget lort ;-) Bedre at fortælle, at dit udvalgte mærke er fantastisk, og hvorfor det er det (som du også gør efterfølgende).

Hvad med at kontakte nogle træningsklubber lokalt, og forklare dem alle de fordele der er ved dit foder? Giv dem et godt tilbud (selvfølgelig så du stadig har en fin fortjeneste), og start der. Så har du et afsæt, og har startet din snebold. Mange hundefolk er entusiaster, og fortæller vidt og bredt om foder, udstyr osv, hvis de har fundet noget der er godt. Du kan jo evt. prøve at kontakte nogle specialbutikker/dyrehandler i lokalområdet samtidig, og se om du kan få listet det ind der, evt. i en prøveperiode. Lav et lille site om det, måske med en blog, hvor du kan fortælle om det, svare på spørgsmål osv.

Under alle omstændigheder er der god mulighed for at prøve sig frem i det små, og samtidig har du jo så mulighed for at fodre dine egne hunde, uden at skulle aftage pallevis af foder alene :-)

soelver.dk - freelance illustrator 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)