|
Jeg har nogle venner der er modeller/influencer der vil hyre mig til at lave deres markedsføring og jeg kommer til at tjene mere end de 50.000 så jeg skal have oprettet en enkeltmandsvirksomhed. Dette er er jeg i fuld gang med. Virksomheden kommer til at omhandle reklamering og SoMe management. Dette bliver mit fuldtidsbeskæftigelse imens jeg tager min kandidatuddannelse. (Jeg får ikke SU under uddannelsen). Jeg kommer til at ligge til at have en indkomst på 4000€ om måneden fra start. Der er nogle brændende spørgsmål jeg har som jeg ikke har kunne finde direkte svar på hvordan man gør helt konkret. 1: Den første er, hvordan betaler jeg migselv løn og beholder mine personlige fradrag? Jeg vil jo ikke betale fuld skat af min løn. Jeg har læst mig til at jeg godt kan beholde min personfradrag men hvordan gør man det rent teknisk? Dette er mit største problem lige nu. 2: Det andet er, de modeller der bliver mine kunder er fra Belgien og Tyskland er hver i sær registreret som selvstændige og har VAT numre. Som jeg har læst mig til skal jeg ikke betale moms af salg af disse services så længe jeg har deres VAT numre og de har mit, er dette korrekt? der er jo ikke de store opstartning omkostninger iht udstyr da jeg allerede ejer alt hvad jeg skal bruge, men er der ellers noget jeg skal være opmærksom på? Jeg er mega nervøs for at tage dette skridt så alt hvad i kan hjælpe med ville være fantastisk 🙏 |
Psycnosis:Jeg er mega nervøs for at tage dette skridt så alt hvad i kan hjælpe med ville være fantastisk 🙏
For hvad? det lyder jo ikke til at der er den store risiko forbundet med arbejdet, så der er vist ingen grund til panik.
Husk følgende:
Du skal moms registreres uanset om du skal opkræve moms eller ej.
Iøvrigt skal have regskabsprogram f.eks. E-conomi
De fleste banker vil kræve at du får en erhvevskonto. En god ide er at få en Euro konto, så du kan have Euro stående, det gør det lettere og billigere for dine kunder at overføre betaling til dig.
Bliv gratis medlem