Jeg er ny mht. at customize en Wordpress-side med style sheets. Har oprettet en hjemmeside og et style sheet, men kan ikke få ændringer vist på hjemmesiden. Det er åbenbart noget, andre også er stødt på, og jeg er endt med, at cache'n nok skal tømmes. Men når jeg googler det og følger anvisningerne, ender jeg hele tiden i blindgyder. Er der nogen her, som ved hvordan man tømmer cache'n på serveren/WP-installationen (browser-cache'n er tømt)? |
Svar fra AI.
- Find dit caching-plugin: De fleste caching-plugins har en dedikeret indstillingsside, hvor du kan tømme cachen.
- Søg efter en knap eller mulighed: Søg efter en knap eller mulighed som "Tøm cache", "Purge cache" eller lignende.
- Følg instruktionerne: Følg de specifikke instruktioner for dit plugin.
Populære caching-plugins:
- WP Super Cache: Et af de mest brugte caching-plugins.
- W3 Total Cache: Et andet populært og omfattende caching-plugin.
- WP Rocket: Et premium-plugin kendt for sin hastighed og brugervenlighed.
2. Via dit hosting-panel:
- Log ind på dit hosting-panel: Dette er normalt adgang til via din hostingproviders hjemmeside.
- Find caching-indstillinger: Søg efter en sektion, der hedder "Caching" eller "Performance".
- Tøm cache: Følg de specifikke instruktioner for din hostingprovider.
3. Manuelt via FTP:
- Opret en FTP-forbindelse: Brug en FTP-klient som FileZilla for at oprette forbindelse til din WordPress-installation.
- Slet cache-filer: Slet de filer, der normalt gemmes i cache. Disse filer findes ofte i mapper som wp-content/cache eller lignende. Vær forsigtig, da du kan slette vigtige filer, hvis du ikke er sikker på, hvad du gør.
Husk:
- Tøm alle typer cache: Nogle plugins og temaer kan gemme forskellige typer cache, såsom side-cache, browser-cache og objektkache. Sørg for at tømme alle relevante typer cache.
- Ryd browserens cache: For at sikre, at dine besøgende ser de nyeste ændringer, kan det være nødvendigt at rydde cachen i deres webbrowser.
- Aktiver udvikler-mode (developer mode): Nogle temaer og plugins har en udvikler-mode, der kan deaktivere caching midlertidigt, mens du arbejder på din hjemmeside.