Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætterkonto?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jul 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle,

Jeg starter om lidt i et nyt job, hvor jeg kommer langt over topskattegrænsen og derfor påtænker jeg at lave en iværksætterkonto Hvor jeg indsætter de maksimale 250.000,-

I min nye kontrakt har jeg en aktieoption, som jeg kan indfri til at blive lille medejer af firmaet Indenfor 5 år.

Jeg har haft et holdingselskab siden 2018 som ejede et nu lukket driftselskab. Jeg havde egentlig forventet at jeg ville skyde pengene fra iværksætterkontoen over i holdingselskabet og lade dette købe min option - men det læser jeg i øvrige tråde at dette ikke er en mulighed.

Men må jeg starte  et driftsselskab under det nuværende Holding og flytte pengene fra iværksætterkontoen herover? og må pengene i det hele taget bruges til at købe min option (jeg arbejder jo formelt ind i det firma, men modtager selvfølgelig ikke løn fra mit eget selskab)
Ja jeg skal uden tvivl snakke med en revisor, men håber jeg kan få et lidt uforpligtende svar herinde.

vh.

JHP

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47080
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:39

ja betal en revisor eller skatteekspert som f.eks Bent Zimmermann (let at google) for råd

Mener godt den kan være i driftsselskab men det skal være aktivt drevet, ikke formueforvaltning eller ejendoms osv . men tal med revisor

Dine optioner skal du endeligt afklare, om de overhovedet kan gives til dit ApS fra din arbejdsplads, det ville jeg tvivle meget på - Det er jo ikke et drift ApS der er rette modtager - f.eks modtage lønnen til et ApS ville være klart ulovligt og give skat over 100% -  og du kan ikke omgå den personlige skat af disse på den måde heller, men det afklarer du med skatteeksperten

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jul 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:03

Tak John,

Jeg fanger en revisor.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)