Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejde i Spanien for dansk firma

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 22. May 24
Indlæg ialt: 8
Fra  Midtjysk Skridsikring Skrevet kl. 04:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et dansk enkeltmandsejet firma. Kan jeg påtage mig opgaver i Spanien på lige fod med private, der søger og får arbejde dernede hos et spansk firma?

Er det tilstrækkeligt, at jeg får et såkaldt Nie nummer i første omgang?

Skal jeg betale skat i Spanien? Skal jeg betale skat i Danmark og hvordan med momsen. Hvis jeg lægger spansk IVA på mine ydelser, skal de vel afregnes med de spanske skattemyndigheder.

Jeg kan google mig frem til meget, men der er ret mange modstridende oplysninger derude. Så mange at jeg har store forhåbninger om, at det er i dette forum, jeg vil få de mest kompetente svar. Det er sket før.

På forhånd tak for alle de svar og gode råd, som jeg får på dette indlæg

Fra Herning
Tilmeldt 22. May 24
Fra  Midtjysk Skridsikring Skrevet kl. 10:09

Behøver jeg virkelig at skulle finde alt det frem, for at få et svar herinde?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46852
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:51

nej du kan mig bekendt ikke arbejde som CVR uden en række tilladelser og spansk momsregistrering Det er slet ikke som private der får arbejde i EU mod blot at få lokalt skattenummer. 

Det at arbejde som firma kræver meget mere. Den ansatte er jo i et spansk regi hvor arbejdslove overholdes af arbejdsgiveren - dem er du ikke under som dansk firma, så der skal mange flere tilladelser til. Præcis hvilke, ved jeg så ikke, men mon ikke den spanske ambassade kunne hjælpe måske.

Der vil også kunne være en række arbejdsmiljølove osv som dit CVR skal registreres for og følge - skattepligt for virksomheden i Spanien osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herning
Tilmeldt 22. May 24
Fra  Midtjysk Skridsikring Skrevet kl. 14:40

Tak for svarene og lige til John Hannover: Du har tidligere svaret en anden herinde sådan: "men umiddelbart må en dansk virksomhed gerne sende medarbejdere ud og udføre arbejde i andre EU lande - med en A1 attest der sikrer social dækning via DK

Mvh

Helge

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46852
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:16

Det er også korrekt men hvis du ER dansk virksomhed og skal udføre ting i et andet EU land, skal du jo være momsregistreret for at kunne udføre den slags
Er du montr der servicerer egne maskiner er det lettere, men du kan ikke arbejde og faktura nogen i EU land uden at have momsregistrering i det land

Ellers kunne tyske elektrikere jo ljo lave ting med tysk moms i DK osv og den går ikke. Jeg forstr dig som du i dit firma vil arbejde og fakturere kunder direkt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)