Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tjene penge i DK, bo i udlandet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens.

Her sidder jeg paa en internetcafe paa Montenegros kyst saa baer over med det forkerte tegnsaet.
Jeg lugter lidt til ideen om at flytte herned i en periode. Dette vil ikke vaere for evigt, og maaske 3 maaneder her 1 maaned i Danmark.
Bare som en proeve.

Hvordan fungere det med at tjene penge i Danmark, og goere det jeg gerne vil?
Jeg kender absolut intet til det, og ved derfor ikke hvordan jeg skal forholde mig til det.

Skal jeg lade firmaet vaere registreret i Danmark. Og hvordan faar jeg saa mest muligt med penge ud af det? Jeg vil jo gerne fra den ene dag til den anden have mulighed for at flytte tilbage til Danmark igen i en laengere periode. Alt dette skal selvfoelgeligt foregaa med mit danske roedbedefarvede pas.

Det der interesserer mig allermest er indjeningen og skatten. Lad os sige at min virksomhed tjener 40.000 kroner til mig hver maaned.
Hvad kan jeg saa goere?

Venlige hilsener fra det dejlige Montenegro. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:02

Det skal selvfoelgelig goeres klar at dette ikke er et forsoeg paa at snyde den danske stat. tvaertimod. 
Der er ingen svar kommet, saa det kunne vaere folk var skraemt.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:06

1) Det lyder som en god ide. 

2) Du kan registrere et selskab i Danmark, som beskattes lempeligt af overskud (25%) i Danmark. Jeg foreslår normalt et SMBA selskab.

3) Du betaler omkostninger ud fra det danske selskab.  

4) Du kan flytte folkeregisteradresse til udlandet og kan derved undgå den til det ekstreme høje personlige beskatning i Danmark. Du kan flytte tilbage når som helst men Danmark genindtræder derefter i retten til din personlige beskatning. 

5) Jeg har en klient som arbejder med forretningsudvikling i Slovenien for sit eget selskab.

5) Du kan fra selskabet skattefrit uden bilag MEN med dokumentation betale rejseomkostninger  med ca. KR 700 per dag - baseret på et reelt grundlag.

Du bør sende mig en personlig mail som svar på dette.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:20

Tak for dit svar 1base.
Men før jeg gør noget, vil jeg gerne undersøge det nærmere.

Jeg søgte lidt på det her SMBA og der er blandede meninger omkring det.
Derfor vil jeg gerne høre nogle som er objektive omkring det, no offence til dig du vil sikkert bare hjælpe, men da du selv står for at "sælge" smba, er det lidt ligesom at Microsoft anbefaler andre mennesker at bruge Windows styresystem.

Tag det ikke som en fornærmelse eller noget, jeg vil meget gerne høre nærmere omkring SMBA mulighederne. Men vil høre andres erfaringer også.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)