Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrakt mellem freelancer og kunde

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Ringsted
Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan griber I andre det an med at få dokumentation for en aftale mellem jer og en kunde på plads?

Sender I en kontrakt, der skal underskrives - eller sender I fx en mail, hvor I præciserer aftalen, pris osv?

Jeg tænker især på mindre opgaver, der bliver klaret fra dag til dag. Der vil jeg jo bruge en del tid på at sende kontrakter frem og tilbage, inden jeg reelt kan kaste mig over opgaven.

Ideelt vil jeg gerne sikre min indtægt samtidig med, at jeg kan levere en hurtig service til kunden. Hvordan skal jeg gribe det an?

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 14:57

Hej Susanne,

Ang. dokumentation kommer det selvfølgelig meget an på behovet. Hvilken type kunde og alt det her...
Der er dog en del grundlæggende ting, som man bør tage med i sin dokumentation.

Du kan eventuelt ser her: www.projektopslag.dk --> under "redskaber", der har vi lagt et udkast til en Freelancekontrakt op.
Håber du kan bruge den, i det mindste som inspiration til din type kontrakt.

Mails er juridisk bindende, så hvis du gør det til en vane at skrive kort og præcist omkring de mindre opgaver du klarer fra dag til dag, så bør kunden ikke være i tvivl. Er der nogen som du laver flere dag til dag opgaver, kan du eventuelt lave en "overall" kontrakt med de grundlæggende specifikationer, og så supplere med mails fra gang til gang.

Håber dette kunne bruges og fortsat god påske... :)

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Tilmeldt 7. Mar 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:02

Tilmeldt 7. Mar 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:08

Nej i sådanne tilfælde så sender man enbeskrivelse af opgaven, og ting der skal leveres og overslagspris, som kutyme er +/- 15 %, og en timerate og betalingsbetingelser og dato for betaling på en mail, og beder kunden bekræftige pr retur mail at man kan påbegynde opgaven.

Hvis det er en ny større kunde vedlægger men en standard samarbejdes aftale, ved det første aftale.

Så sender man faturaen indenfor 3 dage efter man er færdig med opgaven, eller straks,såer der ikke noget sliger, så kommer pengene også hurtigere ind og folk kan huske hvad de har fået lavet.

mvh Diana 

Fra Ringsted
Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:16

Hej Emil og Diana

Tak for svarene. Så er jeg vist dækket ind ved både korte og længere opgaver.

Hilsen Susanne

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)