Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udleje af lokaler i separat bygning

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jul 24
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Min hustru er ved at starte et ApS, og hun skal bruge plads til materialer og lagervarer. Vi bor i et hus med tilhørende lade- og staldbygning på separat elmåler. Hun skal ikke bruge det hele, men formentlig op til 100 m2 af omkring 500.

Kan hendes virksomhed leje dele af bygningen? Hendes ApS ejes kun af hende, og huset ejes af mig.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47075
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke bare kan men skal, modsat enkeltmands. I ApS SKAL alt være armslængde så ApS skal betale markedsleje = hvad I ville tage fra en fremmed, og sætter i den f.eks for lavt -skatter i af det fulde alligevel, og for højt, er det risiko for maskeret udlodning, så få en vurdering af hvad lejen ville være for disse 100 m2 lade
El forbrug vil alt andet lige kræve separat måler kun til det lejede, da de 400 m2 vel også ind imellem får lys osv

Så til det dårlige: ApS har fradrag for lejen i sin indkomst men, husejer er personlig skattepligtig af den fulde leje uden bundfradrag, da det jo er erhvervsudlejning
Tager I ikke leje, sætter skat lejen til markedspris for personlig skat uden ApS får fradrag da de jo boede gratis

Få mæglervurdering af pris for sådanne 100 m2 lokale i området 

Hvis i kan finde den konkrete m2 skat for laden så spares skatten af de udlejede erhvers m2 men det er jo ikke samme som værdien af huset osv, så det er ikke altid man kan finde det, og nok også meget beegrænset beløb i tilfældet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)