Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura og bogføring gennem trendsales

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 24
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har gennem trendsales en shop, hvor jeg sælger brugt istandsat tøj.

Her har jeg så salg, hvor køber betaler et gebyr, og jeg som sælger får trukket et gebyr af salget.

Gebyret fungerer sådan (taget fra trendsales):
Køberbeskyttelsen udgør 3,5-7,0% af varens pris + et transaktionsgebyr på 3,50-7,00 kr. afhængig af kategori og varens pris. Det eksakte beløb vil altid tydeligt fremgå, inden du foretager købet. Sælgerbeskyttelsen (1,5%) inkl. transaktionsgebyret (1,5 kr.) dækker bl.a. udgifter til erstatningssager, svindelsager, 365-dages support og udvikling af Trendsales, så du kan sælge nemmere og hurtigere i fremtiden.

Hvordan laver jeg en faktura på dette, da jeg får pengene fra trendsales som mellemmand med et gebyr, derudover betaler køberen Trendsales for fragt. Skal dette indgå i min faktura.

For at opsummere, skal jeg som sælger skrive i fakturaen den pris køberen har givet trendsales, eller den værdi trendsales giver mig? Og i det hele taget skal køber have en faktura når Trendsales er mellemmand?

Venlig hilsen
Jeppe
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:41

Din faktura er på det fulde beløb kunden skal betale - når du fakturerer
Det du skal af med til trendsales, gebyrer og andet, skal du have en faktura fra dem på eller på anden måde bevise, og det er så en udgift - ind i bank kommer det fulde salg minus udgiften så
Du må da vide OM det er trendsales der fakturerer kunden og dermed er leverandøren, eller om det er dig, men det lyder klart som dig og så tager de gebyrer
Du skal følge alm momsregler for din faktura DK og uden for osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jun 24
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:48
Hej igen

Jeg står som sælger inde på trendsales ikke for, at opkræve penge fra køber. Dette sker i en proces hvor trendsales giver køber kvittering og opkræver pengene. Herefter når varen er indleveret sender trendsales mig pengene, minus et gebyr.

Jeg ved derfor kun i princippet, hvad gebyret trendsales trækker fra mig er.

Jeg kan se hvad køberen skal betale i fragt, men disse penge er ikke i kontakt med mig? Jeg skal bare skrive en pakkelabel på pakken jeg vil afsende og så står trendsales for betalingen af fragt gennem køber.

Gebyret trendsales trækker fra køberen, har jeg ingen viden om og jeg går derfor ud fra at dette ikke er en del af det jeg skal fakturere.

Derudover har jeg kigget nettet igennem og tror ikke jeg skal fakturere hverken fragt eller køberbeskyttelse. Men udelukkende salget af varen.
Derudover skal jeg herefter registrere det gebyr trendsales trækker fra mig.

Lyder dette korrekt?

Undskyld hvis dette var kringlet forklaret
Venlig hilsen
Jeppe

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:51

du må da kunne få svar fra trendsales (som jeg ikke lige kender som B2B) OM du fakturerer slut kunden eller De gør. Slut kunden skal jo have en faktura - får denne en fra trendsales med korrekt moms - så skal trendsales give dig et afregningsbilag til dit regnskab med korrekt momsangivelse, men om man kan B2B sælge gennem dem, aner jeg ikke. Håb andre gør men jeg vil da mene Trendsales er let at få svar på om DE fakturerer slutkunden med moms - eller du skal

Ellers vil deres afregningsbilag skulle vise dig salgspris med korrekt moms og derfra gebyrer som så er din bogføring

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)