Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af emballage fra Kina - forudbetalt told, moms osv.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Mar 24
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften,

Jeg har startet en lille hobby virksomhed (intet CVR) hvor jeg er ved at lave en bestilling fra kina på en masse emballage (fragtkasser/post pakker).
Er der nogen måde hvorpå jeg kan betale told, moms osv. forud så jeg ikke skal have pakken stoppet i tolden og så betale gebyr på dette?

Mvh Mads

Tilmeldt 27. Jun 18
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 23:00
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Du skal oprette et cvr nummer og ansøge om importregistrering.
Dinero har lavet et blogindlæg om emnet https://dinero.dk/tips/importoer-importregistrering/

Men inden du bestiller din ordre, bør du undersøge fragtomkostninger, for jeg tror ikke du vil kunne spare - tværtimod.
Jeg vil antage at man skal op i meget store volumer, for det vil kunne hænge sammen.
Derudover er det vel næppe interessant at binde økonomi i papkasser, når du reelt ikke ved hvor meget salg du vil få.

Der er mange forhandlere i DK der sælger papkasser til forsendelse, prøv blot at søg "papkasser" på Google.
Her vil du finde nogle bedre priser end på posthuset.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12728
Skrevet kl. 09:55

For lovligt at kunne importere erhvervsmæssigt, skal du være importør registreret, hvilket vil kræver et CVR nr. Iøvrigt vil det ikke give nogen økonomisk mening at importere mindre mængder emballage fra Kina. 

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 30. Mar 24
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:52

Okay, tak for informationen begge :)

Det var ikke så meget af økonomiske årsager jeg søgte i Kina, men de størrelser jeg gerne ville have har jeg ikke kunne finde i DK.
Men jeg må nøjes med at købe det jeg kan her.

Tak.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12728
Skrevet kl. 12:09

Du kan da få alle størrelser og kvaliteter i Danmark, det er kun et spørgsmål om hvor mange kasser du skal bruge.

Hvis du har nogle specielle behov mht. størrelse / form vil du altid kunne få dem special fremstillet. 

Hilsen

Ravn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)