Jeg har startet en lille hobby virksomhed (intet CVR) hvor jeg er ved at lave en bestilling fra kina på en masse emballage (fragtkasser/post pakker). Er der nogen måde hvorpå jeg kan betale told, moms osv. forud så jeg ikke skal have pakken stoppet i tolden og så betale gebyr på dette?
Men inden du bestiller din ordre, bør du undersøge fragtomkostninger, for jeg tror ikke du vil kunne spare - tværtimod. Jeg vil antage at man skal op i meget store volumer, for det vil kunne hænge sammen. Derudover er det vel næppe interessant at binde økonomi i papkasser, når du reelt ikke ved hvor meget salg du vil få.
Der er mange forhandlere i DK der sælger papkasser til forsendelse, prøv blot at søg "papkasser" på Google. Her vil du finde nogle bedre priser end på posthuset.
For lovligt at kunne importere erhvervsmæssigt, skal du være importør registreret, hvilket vil kræver et CVR nr. Iøvrigt vil det ikke give nogen økonomisk mening at importere mindre mængder emballage fra Kina.
Det var ikke så meget af økonomiske årsager jeg søgte i Kina, men de størrelser jeg gerne ville have har jeg ikke kunne finde i DK. Men jeg må nøjes med at købe det jeg kan her.