Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed erklærer sig konkurs kort efter at have kørt deal på deal site

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Aug 07
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Til advokaterne derude:

Jeg har købt en deal fra en dealside. Dealen udløb i slutningen af december. I januar erklærede virksomheden sig konkurs. Jeg vil vove at påstå, at man fra virksomhedens side har været fuldt bevidst om den forestående konkurs. Er der nogen chance for at gå efter ledelsen i virksomheden på baggrund af dette, eller er det en tabt sag på forhånd? Det er ikke for at få økonomisk oprejsning, men fordi de ikke skal slippe afsted med at behandle forbrugere sådan.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12814
Skrevet kl. 11:05

Du kunne jo prøve at kontakte kurator i boet og få hans vurdering. Kurator kan du finde i statstidende.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47075
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:10
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

importer:

Til advokaterne derude:

Jeg har købt en deal fra en dealside. Dealen udløb i slutningen af december. I januar erklærede virksomheden sig konkurs. Jeg vil vove at påstå, at man fra virksomhedens side har været fuldt bevidst om den forestående konkurs. Er der nogen chance for at gå efter ledelsen i virksomheden på baggrund af dette, eller er det en tabt sag på forhånd? Det er ikke for at få økonomisk oprejsning, men fordi de ikke skal slippe afsted med at behandle forbrugere sådan.

hæftelsesgennembrud er altid meget vanskeligt, men du kan jo henvende dig til kurator - der skal ganske meget kød på benet for at få det statueret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Aug 07
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 12:57

men er det lovligt? jeg tænker på om man kunne gå efter ledelsen for at have handlet i ond tro/bedraget?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47075
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:17

problemet ligger i at bevise at de forsatte drift ud over håbløshedstidspunktet Det kræver meget klare beviser men KUN kurator kan svare dig, om det er noget skifteretten vil se på. Du kan jo beskrive det klart i brev til kurator

Det er ikke lovligt at forsætte gældstagning hvis man ved man aldrig kommer til at opfylde sine forpligtelser - det er bare hulens svært at bevise det var tilfældet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15037
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:02

Med mindre at det er en meget dyr deal/produkt/gavekort, giver det ingen mening.

Og normalt bliver deals fra dealsitets først udbetalt efter 60-90 dage efter dealens udløb, for at komme f.eks denne type af problemer i forkøbet. 

Så du burde allerede i Januar have kontaktet dealsitet med problemstillingen. Det er nok for sent nu desværre, med mindre de ikke har udbetalt pengene, og i såfald burde du jo have modtage en refundering allerede. Så jeg tvivler på, at det er tilfældet.

Tilmeldt 7. Dec 18
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 16:55

Rent praktisk er det du spørger efter et hæftelsesgennembrud. Vi har ingen lovhjemmel for hæftelsesgennembrud i Danmark. Ejerne hæfter derfor begrænset som udgangspunkt. Der er eksempler på hæftelsesgennembrud, men da der ingen lovhjemmel er, vil det som regel være sådan, at andre omstændigheder skal være opfyldt. Den mest "almindelige" vej til et hæftelsesgennembrud, som jeg har erfaret, vil kræve at der er givet konkurskarantæne (Hver opmærksom på, at konkurskarantæne ikke betyder hæftelsesgennembrud pr. automatik, da det selv i de tilfælde er meget sjældent).

Så er det et krav du ønsker at forfølge, skal du vente på kurator opgører boet, og derefter får idømt interessenter i selskabet konkurskarantæne. En konkurskarantæne gives som udgangspunkt kun ved ved grov uforsvarlig forretningsførelse hvor enten ejere, bestyrelse eller direktion har handlet anvarspådragende, en kokurskarantæne gives altså som udgangspunkt ikke til personer der bare er dissideret ubegavede.

Hvad angår det specifikke scenarie, på baggrund af de oplysninger du giver, vil jeg ikke mene der er en sag. Hvis dealen udløb før selskabet går konkurs, har selskabet ikke gjort noget forkert da deals der ikke var blevet indløst rettidigt ville være udløbet. Derudover ville jagten på et hæftelsesgennembrud ikke just være billigt, så der skal man selvfølgelig overveje om værdien retfærdiggører omkostningerne, medmindre du er jordens mest principfaste mand, selvfølgelig.  

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)