Hvis man har et lån til sit holdingselskab og skal udarbejde årsregnskab i Regnskab Basis 2.0. Hvor skal man så postere det under kortsigtede forpligtelser? Er det bare "Anden gæld, herunder skyldige skatter og skyldige bidrag til social sikring"? Kan ikke lige se, at der er en kategori a la "Gæld til selskabsledelse" eller tilsvarende, som man nogle gange ser i årsrapporter fra diverse virksomheder.
Under kortfristet gæld bør den findes, ellers opret Gæld til selskabsledelse under kortfristet gæld gruppen. Husk skema kontrollerede transaktioner privat og husk der SKAL beregnes markedsrente mindst ca 8%
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Tak. Jeg fandt den ved at slå ekstra felter til. Det havde jeg ikke set var en mulighed før nu.
Jeg ved ikke helt, hvad du mener med "husk skema kontrollerede transaktioner privat", men der ligger gældsbrev og markedsrente på gælden, så den del er der styr på :-)
Hvis det alene er overførsel af penge ift. gæld, så har jeg vel haft en kontrolleret transaktion og skal svare ja til, at jeg har haft kontrollerede transaktioner udover indberettet udbytte og løn (spg. 2 ved udfyldning af dit link?)
Når mit lån på et tidspunkt er betalt ud, og jeg alene har udbytter fra selskab til mig. Er vi så enige om, at jeg ikke længere har oplysningspligtige kontrollerede transaktioner (da de er undtaget, da de oplyses andet steds?)
Når mit lån på et tidspunkt er betalt ud, og jeg alene har udbytter fra selskab til mig. Er vi så enige om, at jeg ikke længere har oplysningspligtige kontrollerede transaktioner (da de er undtaget, da de oplyses andet steds?)
ja men det ved skat jo ikke, så du skal stadigt indsende blanketten med NEJ til kontrollerede oplysninger - SKAT kan ikke gætte så helt som med moms skal den ind hvert år - også om det så er 0
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER