Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

rejser fra tyskland...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 05:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen af Jer der har kendskab/erfaringer med charter ferier fra tyskland og til f.eks. Thailand eller andre steder ?

Gerne hvis i kender et godt firma, som i selv har brugt.

Mvh

Chris

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 07:56

Vi har indimellem brugt tyske indrigsfly og fløjet fra Hamborg (kommer fra Kolding) til sydtyskland, hvor en del af vores leverandører ligger.
Det er meget billigere, sidst gav vi fx 2000 for en retur som fra billund ville koste 6000... Og så er der for os kun en times ekstra kørsel i forhold til billund..

Kender nogen stykker der har brugt charterrejser fra Hamborg, men ved ikke med hvilket selskab, men de har været godt tilfredse, så vidt jeg ved.

Kom dog i god tid i lufthavnen, det tager lidt tid at finde parkeringsplads.. Og hvis du bare får print-selv-ud billetter kan det være lidt svært at finde ud af, hvor du skal hente de rigtige billetter, hvis der ikke står en automatkode på. Sidst fløj vi tilbage fra München med Cimberair og deres billetter skulle afhentes hos Lufthansa, hvilket der ikke stod noget om i mailen.. så vi brugte lang tid på at rende forvildet rundt og lede efter en cimberair-skranke.. hvilket ikke var der.

Tilmeldt 8. Jul 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:28

Det kan klart betale sig at køre til Hamborg, hvis man skal langt væk.

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 08:00

afhænger nok hvorfra man kommer, hvis det er fra sjælland og man også skal regne færge og 3-4 timers kørsel, skal der være en pæn besparelse.

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 12:31

Hvis man er fra sjælland, kan det godt betale sig at kigge efter charter fra malmø/sturup.

Tilmeldt 12. May 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:52

Hej

Min familie og jeg  har rejst fra Hamborg 3 gange med forskellige tyske rejsebureauer. Blandt de mest kendte (og gode) vil jeg nævne TUI, 1-2 Fly, Tjaereborg, Neckermann Reisen og ITS. Vi har kun haft gode oplevelser med afrejse fra Hamborg. Det er nemt at finde vej til lufthavnen og besparelsen er mærkbær, især når børnene holder skoleferie. Vi rejser normalt 14 dage om sommeren og sparer ca. kr. 10.000,- ved at afrejse fra Hamborg.   

Vi har brugt mange timer på at søge på internettet efter de bedste hoteller til fornuftige priser. Det er lidt af en jungle og det har været meget tidskrævende.

For at hjælpe andre (især børnefamilier) har jeg oprettet et  dansk website (www.rejserfratyskland.dk), hvor det er nemt at bestille rejser fra Hamborg. Samtidigt har jeg beskrevet en del hoteller (også skrevet den negative) samt fundet hoteller med over 90 % tilfredshed blandt gæsterne. Jeg har også lavet en liste med "dansker-hoteller", så I nemt kan finde et hotel, hvor danske rejsebureauer også sender gæster til. I sparer nemt kr. 5.000,- på en uges charterferie i skolesommerferien, hvis I afrejser fra Hamborg i stedet for f.eks. Billund. 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 11:18

Vær opmærksom  på, at du ikke er omfattet af de danske regler om forbrugerbeskyttelse, hvis du køber en rejse i Tyskland. Dvs. du er underlagt de tyske regler mht. rejsegaranti (hvis der findes en), klagemuligheder osv.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 12. May 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:16

Det er rigtigt, at I er underlagt de tyske regler om forbrugerbeskyttelse.

I Tyskland har de Det tyske pakkerejsedirektiv (BGB § 651 k), som ligner den danske Rejsegarantifond.

Lovgivningen kan I læse på følgende link: http://www.rejserfratyskland.dk/BGB651k.htm

NB: På www.rejserfratyskland.dk har jeg forsøgt at beskrive hotellerne ærligt (også det negative) samt kun at anbefale hoteller med mindst 90 % tilfredshed, således at klager helst skulle blive unødvendig.

Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:19

Nilles busrejser kan godt anbefales. De har bla. ture til Berlin i næste måned. :-) Det er jo godt nok med bus, men det kan man jo også godt klare til Tyskland og så er det billigt.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:47

Oasis:

Nilles busrejser kan godt anbefales. De har bla. ture til Berlin i næste måned. :-) Det er jo godt nok med bus, men det kan man jo også godt klare til Tyskland og så er det billigt.

Køre bussen så til Thailand eller? For ellers kan trådstarter vel ik bruge den info til det store...

Iøvrigt godt jeg ik skal sidde i en bus hele vejen til Thailand!!!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)