Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indfortoldning

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Så tror jeg et vigtiger sted at kigge er hele det "flow" du har. Hvis det hele står og falder med 20-30 min der koster så meget, ville jeg som hovedregel lægge 2 timer oven i Handlingselskabets normale arbejdstid.

der skal nærmest bare en fugl på landingsbanen til for at din tidsplan ellers skrider. Men lige den del er svær at læse ud af det setup du har beskrevet

Tilmeldt 16. May 24
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :
tidslinjen er:

afgangsdag:

16:00-16:30 modtager faktura og andre relevante dokumenter de sendes til Speditøren som forestår indfortoldning.

23:00 fly lander, vare håndteres

Ukendt for løb indtil kl 09:00-11:00 hvor varen som hoved regel er frigivet. hvis kl. bliver over 13 koster det voldsomt i ekstra udgifter.

målet er at sikre frigivelse inden kl 08:00 og det burde efter min bedste overbevisning være muligt.

Jeg må indrømme jeg ikke helt forstå hvorfor det ikke er muligt at sikre denne proces bedre, men ingen parter involveret kan give svar på hvad det er der giver problemet. Alle siger det ikke er ved dem tiden spildes, Men med den tidsramme er det jo klart at der er nogen som ikke giver den gas.
Tilmeldt 16. May 24
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :
til sammenligning, kan jeg få en garanti i Billund om at vare er frigivet og udleveret inden for 3 timer fra flyet lander. problemet er bare at der fra min oprindelse ikke er fly de rigtige dage til BLL
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12701
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du prøvet at at tale direkte med den pågældende handleren om situationen?  Personligt ville jeg tage fat i operations manager hos handleren for at høre hvad muligheder der er.

Er der noget veterinær kontrol på dine vare?

Kunne en alternativ mulighed være at finde et andet flyselskab og dermed en anden handler?

Hvad land kommer varerne fra ?

Tilmeldt 16. May 24
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 06:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Varen kommer fra Island, og der er ikke veterinær tjek som standart. Har lavet 2 sendinger pr uge siden Januar og haft veterinær på en gang.

Der skal laves en kontrol af certifikater fra Island hvergang, men denne har ingen indflydelse på told frigivelsen.

Og ja jeg har talt med afdelings direktøren ved handleren, jeg har presset på min speditør, som virker vågen og effektiv. og jeg har haft fat i told i Kastrup.

Det eneste jeg kan se er at der bliver spildt tid i hver kommunikations gang, og det er baggrunden for at jeg gerne selv vil stå for det.

Prisen for speditørens arbejde er fair og jeg vil ikke kunne spare noget der. Men kan jeg sikre hurtig frigivelse er der god besparelse i det videre forløb for varen.
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan prøve at skrive til toldstyrelsen bevilling@toldst.dk og få nedsat "timeout" på dit cvr nummer, jeg er ikke 100 % sikker på at det virker hvis en anden speditør står som klarer, men det kan bevillingskontoret svare på. Nedsat Timeout gør at toldstyrelsen får kortere tid til at risikovurdere dine forsendelser. 

det kan reducere tiden et sted, men jeg undres over veterinæren ikke skal godkende hver gang, kan godt være de ikke tjekker dem fysisk, men gætter der må være et CHED certifikat et eller andet sted i processen der skal frigives, og som jeg husker det, foregår dette hos veterinæren. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12701
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kvonsyld

kvonsyld:
få nedsat "timeout"

Er det ikke nogen med at timeout i forvejen er relativ kort?  kan du huske hvor lang den er som standard? 

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Som standard er det en time - men på visse varer fx varer med varebestemmelser kan den være længere. Men man kan få den sat ned til 15 min. Det afgørende her er, at alle ved at nu kommer svaret ret hurtigt og man kan komme igang med alle detlajerne

Jeg gætter her, men hvis der går 30-45 min tabt i hver "handling" WFS - Speditør - Toldstyrelsen - veterinær - speditør - wfs så har du mistet en hel del tid det kan være svært at hente  

Tilmeldt 16. May 24
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Er lige præcis det jeg tror der sker, at sagen ligger og venter hvergang den skal skifte hænder.

Nu var jeg selv i lufthavnen i dag, og kan se at andre der har samme type vare med samme fly fik deres udleveret allerede kl 7.30 så må være noget der ikke fungere korrekt for mig.

Så vil prøve om en ny samtale med WFS kan kaste lys over situationen og lokalisere hvad der er udfordringen ved mine sendinger.

Mange tak for jeres hjælp og tanker, det har i hvertfald hjulpet mig til at lægge frustrationen lidt til side, og det gør det nok nemmere at løse.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12701
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Held og lykke.

Lad os endelig høre hvad du finder frem til.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)