Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af privat varebeholdning til egen virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg forsøger at danne mig et overblik over reglerne for køb af egne varer til min egen virksomhed. Hvis jeg eksempelvis privat har købt et stort parti varer og jeg nu gerne vil stifte en virksomhed med henblik på at sælge de varer, hvordan optager jeg dem så i min egen virksomhed? Jeg gætter vel på, at jeg skal "købe dem af mig selv", men findes der en anden smart måde at overføre et privat varelager til min egen virksomhed? Jeg leder selvfølgelig ikke efter råd til kreativ bogføring, men jeg vil bare gerne sikre mig, at ikke betaler unødvendige omkostninger, eller bryder med loven. 

Bh. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46459
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Mr. Bassoe:

Hej,

jeg forsøger at danne mig et overblik over reglerne for køb af egne varer til min egen virksomhed. Hvis jeg eksempelvis privat har købt et stort parti varer og jeg nu gerne vil stifte en virksomhed med henblik på at sælge de varer, hvordan optager jeg dem så i min egen virksomhed? Jeg gætter vel på, at jeg skal "købe dem af mig selv", men findes der en anden smart måde at overføre et privat varelager til min egen virksomhed? Jeg leder selvfølgelig ikke efter råd til kreativ bogføring, men jeg vil bare gerne sikre mig, at ikke betaler unødvendige omkostninger, eller bryder med loven. 

Bh. 

  du skal bruge de kvitteringer du har købt dem med privat og du skal angive regnskab for din periode som privat og beskattes af overskud - men sælger du ind til det du selv har givet - uden momsfradrag, så går det jo lige op.

Du laver en kvittering men kravet er, at du kan vise du sælger det ind til præcis det du selv har givet, for ellers beskattes du af hele beløbet privat - så kvittering for hvert køb kræves - ellers må de godt komme ind men til 0 kr - eller hvis du kan finde helt tilsvarende, til den pris du kan vise for det - igen uden momsfradrag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære John 

Tak for din svar. Nu forholder det sig desværre sådan, at jeg desværre ikke har kvittering det hele - En del af det er vin, som jeg har købt ind gennem årene, som jeg ikke får drukket. :-) Hvordan vil jeg i givet fald bedst forholde mig dér? 

Bedste hilsner, 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46459
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. Bassoe:

Kære John 

Tak for din svar. Nu forholder det sig desværre sådan, at jeg desværre ikke har kvittering det hele - En del af det er vin, som jeg har købt ind gennem årene, som jeg ikke får drukket. :-) Hvordan vil jeg i givet fald bedst forholde mig dér? 

Bedste hilsner, 

Uden kvittering skal du som min finde måde at vise værdi ved at hver flaske - samme slot og årgang - ellers kommer du bare i problem
Har du handlet en eneste flaske inden - vil du blive personligt beskattet og uden kvittering for køb, af alt fra 0 og op ellers

Med mængder der gør det aktuelt at sælge ind i CVR fra privat-  få en revisor til at vurdere, du kan få en skat du ikke drømmer om personligt ellers
Det er faktura fra dig til CVR uden moms og kun hvis du kan vise klart værdi per flaske i indkøb samme dag - ellers - hvis det er for svært, tag det ind til 0 kr i indkøb 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)