Hej, jeg forsøger at danne mig et overblik over reglerne for køb af egne varer til min egen virksomhed. Hvis jeg eksempelvis privat har købt et stort parti varer og jeg nu gerne vil stifte en virksomhed med henblik på at sælge de varer, hvordan optager jeg dem så i min egen virksomhed? Jeg gætter vel på, at jeg skal "købe dem af mig selv", men findes der en anden smart måde at overføre et privat varelager til min egen virksomhed? Jeg leder selvfølgelig ikke efter råd til kreativ bogføring, men jeg vil bare gerne sikre mig, at ikke betaler unødvendige omkostninger, eller bryder med loven. Bh. |
du skal bruge de kvitteringer du har købt dem med privat og du skal angive regnskab for din periode som privat og beskattes af overskud - men sælger du ind til det du selv har givet - uden momsfradrag, så går det jo lige op.Mr. Bassoe:Hej,
jeg forsøger at danne mig et overblik over reglerne for køb af egne varer til min egen virksomhed. Hvis jeg eksempelvis privat har købt et stort parti varer og jeg nu gerne vil stifte en virksomhed med henblik på at sælge de varer, hvordan optager jeg dem så i min egen virksomhed? Jeg gætter vel på, at jeg skal "købe dem af mig selv", men findes der en anden smart måde at overføre et privat varelager til min egen virksomhed? Jeg leder selvfølgelig ikke efter råd til kreativ bogføring, men jeg vil bare gerne sikre mig, at ikke betaler unødvendige omkostninger, eller bryder med loven.
Bh.
Du laver en kvittering men kravet er, at du kan vise du sælger det ind til præcis det du selv har givet, for ellers beskattes du af hele beløbet privat - så kvittering for hvert køb kræves - ellers må de godt komme ind men til 0 kr - eller hvis du kan finde helt tilsvarende, til den pris du kan vise for det - igen uden momsfradrag
vh John Hannover