Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

domæne og varemærkerettighed - hvordan er det lige?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Håber der er nogle der vil give deres besyv med.

Jeg er interesseret i at lave et datingsite på et udenlandsk domæne, lad os kalde det flexdate - så eks. flexdate.se , com.

flexdate.dk kører allerede som datingsite og jeg kan se, at "flexdate" af firmaet er registreret i Patent - og Varemærkestyrelsen i bl. a. klasse 38 - kommunikation over internettet osv.

Kan jeg reelt få juridiske problemer, hvis jeg opretter et datingsite med samme navn på et andet, udenlandsk, domæne? Vil de evt. kunne udvidde en rettighed i DK, såfremt den eksisterer, til udlandet.

VIGTIGT??

Jeg kan se navnet først er registreret som varemærke lang tid efter at det er blevet brugt i offentligheden, internettet - svækker det ikke deres registrering? Jeg mener er selve reg. ikke nærmest bluff.?

Navnet der bruges til datingsitet er meget almindeligt. Er der ikke noget om, at man ikke kan kræve ret til f.eks. at bruge ordet skjorte som varemærke til, ja, skjorter?

Jeg vil sætte stor pris på svar. 

MVH. Jake 

Tilmeldt 7. Jan 08
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 12:12

Du kan se hele korrepondancen på sagen.

Er det et figurmærke eller et ordmærke? Almene ord kan ikke registressom væremærke. Fx.kan man se at dating har fået afslag. Er det dem du tænker på?

Derudover bør du lige tjekke om det er registreret i EU. De er for dumme, hvis ikke de har gjort det.  

Og, nej, det styrker din konkurent at de har registeret det. Intet andet. 

vil gerne være anonym

Tilmeldt 18. Mar 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:56

Hej sjøggi,

Tak for din respons. Nej, det er ikke dating.dk - men problemstillingen minder meget om det.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)