Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsregnskab / Enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! 

Et par hurtige blandede spørgsmål, nu hvor selvangivelsen begynder at presse sig på:

1) Jeg kører Summa Summarum og har startet virksomhed i dec. 2007. Det vil sige, at jeg stadig gerne vil have mulighed for at afprøve systemet, og jeg kan derfor ikke automatisk oprette regnskabet for 2008 pba. overførte oplysninger, da det ikke er en del af testversionen. Er der noget i vejen for, at jeg manuelt overfører de relevante beløb til regnskabet for 2008? Her tænker jeg specifikt ift. bilagsnummerering, overførsel af egenkapital, moms (er afregnet for 2007). Jeg har intet varelager (er primært webdesigner/layouter).

Hvad skal jeg være opmærksom på?

2) Skal omkostninger (fradraget) for kørsel, telefoni og internet bogføres i Summa eller kan jeg nøjes med at lave et skufferegnskab på omkostningerne? Og hvordan laver jeg rent praktisk de bilag, der skal danne grundlag for bogføringen? Jeg fører eks. kørebog. Det er jo omkostninger, der er afholdt i privat regi, men jeg vil jo gerne benytte mig af muligheden for at fradrage den del, der vedrører virksomheden.

På forhånd tak for hjælpen!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:10

Hej!

Jeg tror det bliver noget rod du kommer til at lave. Skufferegnskaber mv............nej!

Brug dog de par tusinde kr., og få den fulde version.

Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:25

Orv, jeg skal lige forstå, havd du svarer på mht. skufferegnskabet - mener du mht. både overførsel af oplysninger til regnskabet for 2008 og opgørelsen over de fradragsberettigede omkostninger? Kan det ikke rent teknisk lade sig gøre at overføre balancebeløbene manuelt til et nyt regnskab?

Er ikke helt pjattet med at skulle betale licensen for Summa, når jeg ikke rigtig føler, at jeg har gennemprøvet det endnu.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:04

Hej!

Betal du bare, systemet er gennemprøvet fra A-Z!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)