Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er hypnose effektivt til at behandle angst og fobier?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 24
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :


Hej alle,

Jeg har længe lidt af social angst og flyskræk, og det har begrænset mit liv meget. Jeg har prøvet forskellige former for terapi og medicin, men intet har hjulpet mig nok. Jeg har hørt om hypnose som en mulig behandlingsmetode, men jeg er lidt skeptisk over for det. Er der nogen her, der har erfaring med hypnose i København eller andre steder i landet? Hvordan foregår det, og hvad kan man forvente af resultater? Er det dyrt, og hvor mange sessioner skal man have? Jeg vil gerne høre jeres historier og råd om hypnose.

På forhånd tak!
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 14. Feb 24
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, jeg har selv haft social angst og flyskræk i mange år, og jeg kan godt forstå, hvordan det påvirker dit liv. Jeg har også prøvet mange ting uden held, indtil jeg besluttede mig for at give hypnose en chance. Jeg fandt en hypnotisør i København, der havde gode anmeldelser og erfaring med at behandle angsttilstande. Jeg var også skeptisk i starten, men jeg blev positivt overrasket over, hvor nemt og behageligt det var at gå i hypnose. Det føltes som at slappe af i en dyb meditation, mens hypnotisøren talte til min underbevidsthed og ændrede de negative overbevisninger, der udløste min angst. Jeg havde tre sessioner i alt, og jeg mærkede en stor forskel allerede efter den første. Jeg blev mere rolig og selvsikker i sociale situationer, og jeg kunne flyve uden at få panik. Det var ikke billigt, men det var det hele værd. Jeg kan varmt anbefale hypnose som en effektiv behandling for social angst og flyskræk. Håber det hjælper dig.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 24
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 04:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, det er et stort emne, du spørger om, men jeg skal prøve at fatte mig i korthed. Der er mange former for hypnose og det, man kan kalde hypnose. Jeg plejer at sige, at det er da meget sjovt at se en rende rundt som en kylling, men for mig er det mere interessant at få vedkommende til at holde op. Hvordan gør man så det? Jobbet er at tage vedkommende ud af hypnosen. Hemmeligheden bag hypnose er at få personen til at mærke følelser så kraftigt, at det bliver deres virkelighed. Dette gælder både når man taler om scenehypnose og klinisk hypnose. Det du skal bruge det til, er nok en form for programmering, så du begynder at føle det, du ved, der er rigtigt. For eksempel burde det ikke betyde så meget, hvad andre tænker eller tror om dig. Rationelt er der nok ikke mange, der kan fortælle dig noget, du ikke ved, men man kan nok sige en del om det, du ikke føler, som du "burde" føle, altså virkeligheden. Det er den måde, de fleste hypnotisører og hypnoterapeuter arbejder på, altså at få dig ud af den hypnose, du allerede er i, på grund af dit underbevidste sind har lært noget, der ikke er virkeligt. Hvis man for eksempel lider af en fobi som at være bange for klovne, så ved man jo rationelt godt, at det bare er en person, der er klædt ud, men det hindrer ikke en i at blive angst. Det, en hypnotisør arbejder med, er 1. Triggere og 2. Følelser. En trigger er alt, hvad der aktiverer en følelse. Følelsen, der bliver aktiveret, kan så være forskellig.

Er det dyrt? Det kommer helt an på, hvad du sammenligner det med. De fleste, der arbejder med hypnose, vil nok sige 1-6 sessioner pr. problemstilling. Personligt mener jeg, at 1-3 sessioner er nok, men det handler mere om at komme ud i sit liv og få en masse succesoplevelser, så sindet kan lære, at man ikke behøver at have angst, at livet ikke er så farligt. Priserne er meget svingende blandt hypnotisører. Nogle er momspligtige, og andre betaler lønsum. De fleste er også selvstændige og skal selv stå for deres udgifter som reklamer og husleje osv. Sammenligner du med andre former for terapi, mener jeg, at hypnose er billigere i længden da der er tale om et kort forløb.

Mvh. Shin Hypnotisør.

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1134
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er nogle  mennesker som hypnose ikke virker på. Og jeg er en af dem. 😢

Men jeg kan kun sige prøv. 

Jeg tror det er noget genetisk det der med at være immun for hypnose. Fordi min far har samme problem..

Jeg prøvede det for angst men det hjalp mig ikke en millimeter.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)