Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Første CV :)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jan 24
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg nu valgt at gå på arbejdsmarkedet efter 13 år som iværksætter, da jeg er blevet far.

Via mit netværk har jeg fået mulighed for at ansøge om forskellige stillinger, men det indebærer at skulle udarbejde en jobansøgning og et CV, noget jeg aldrig har gjort før :-).

Mit spørgsmål går på, om jeg skal inkludere avisartikler (links til dem) om de to virksomheder, jeg har været en del af, i min ansøgning. Der er blevet skrevet en del om dem i både Finans, Børsen og ABC News, så det kunne fange en arbejdsgivers interesse, da jeg ikke har nogle referencer fra en tidligere arbejdsgiver.

Hvad tænker I om denne tilgang, og har I eventuelt nogle anbefalinger i den forbindelse?

(svar meget gerne hvis du arbejder med HR) :-), tak.


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bedste ved CV (sagt som arbejdgiver) er, at det siger noget om ansøgeren. Det er mange ved at ødelægge, ved at det ensartes af AI - og så når man har samtalen - så fatter man ikke det er samme person der søgte som nu sidder der, alt formuleres anderledes. For mig er det totalt NO GO - 
Det kan være godt at lade sig inspirere, men det afgørende er, at det afspejler hvem du er som ansøger

Det er for mig vigtigt, som modtager, at få

1 En max A 4 kronologisk gennemgang skåret ind til benet - men alt tidligere som "onepager" så let overskuelig som muligt.

2 Derefter kan du i princip vedhæfte en masse merem evt ned nr. ref til Onepageren - men der vil sjældent i første omgang blive læst alt, hvis det er stort materiale.

Noget af det du skal arbejde med at få klart er, at du, selv om du har været selvstændig i mange år, kan samarbejde OG kan have en chef (hvis ikke det er øverste chef stilling du søger) og - kan indgå i lønmodtager team

God vind med det - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)