Via mit netværk har jeg fået mulighed for at ansøge om forskellige stillinger, men det indebærer at skulle udarbejde en jobansøgning og et CV, noget jeg aldrig har gjort før :-). Mit spørgsmål går på, om jeg skal inkludere avisartikler (links til dem) om de to virksomheder, jeg har været en del af, i min ansøgning. Der er blevet skrevet en del om dem i både Finans, Børsen og ABC News, så det kunne fange en arbejdsgivers interesse, da jeg ikke har nogle referencer fra en tidligere arbejdsgiver. Hvad tænker I om denne tilgang, og har I eventuelt nogle anbefalinger i den forbindelse? (svar meget gerne hvis du arbejder med HR) :-), tak. |
Det bedste ved CV (sagt som arbejdgiver) er, at det siger noget om ansøgeren. Det er mange ved at ødelægge, ved at det ensartes af AI - og så når man har samtalen - så fatter man ikke det er samme person der søgte som nu sidder der, alt formuleres anderledes. For mig er det totalt NO GO -
Det kan være godt at lade sig inspirere, men det afgørende er, at det afspejler hvem du er som ansøger
Det er for mig vigtigt, som modtager, at få
1 En max A 4 kronologisk gennemgang skåret ind til benet - men alt tidligere som "onepager" så let overskuelig som muligt.
2 Derefter kan du i princip vedhæfte en masse merem evt ned nr. ref til Onepageren - men der vil sjældent i første omgang blive læst alt, hvis det er stort materiale.
Noget af det du skal arbejde med at få klart er, at du, selv om du har været selvstændig i mange år, kan samarbejde OG kan have en chef (hvis ikke det er øverste chef stilling du søger) og - kan indgå i lønmodtager team
God vind med det -
vh John Hannover