Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det betale sig at investere fra Holding?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 24
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har en lille nebengesjæft ApS, som ejes af mit holdingselskab ApS, hvori der nu står ~65.000 og samler støv.

Jeg har kigget på at købe en LEI (hos Bloomberg el. nordLEI?) og så investere pengene, men kan det overhovedet betale sig, at kaste sig ud i, når det trods alt ikke er et større beløb?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det dumme men rette svar er, at det kan det, hvis du kan investere så du netto tjener mere end de vel ca 3-3,5% du kan få i banken ved at binde pengene lidt.

Det er jo muligt, men det er også muligt efter omk at tabe nogle år, så det er lidt hyggelig gambling

Det er lagerskat så du skal skatte hvert år af lagerændring ult osv

Du skal ikke selv skyde lån ind for at investere, men når pengene står i selskabet, så handler det kun om - kan du slå banken efter omkostninger

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Og for at supplere, så bliver der en ekstra opgave i holding til regnskabet. Det rette bogføringssystem kan hjælpe dig godt undervejs, men hvis du vælger at investere, så vil mit forslag være at nøjes med et par aktie/obligations-fonde der blot følger en udvalgt del af markedet. Også nemmest hvis det ikke er udbytte-betalende fonde. 

Det bør også være ret langsigtet - gerne 10 år eller mere.

Tilmeldt 4. Jan 24
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 06:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for input, meget værdsat. Hvad med LEI-kode, skal man bare finde den billigste udbyder eller gå efter en mere velrenomeret af slagsen, som f.eks. Bloomberg el. nordLEI?
Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Absolut bare den billigste og gerne for flere år, så du ikke skal bokse med fornyelse hvert år. Du bør selvfølgelig også vælge at investere med så få omkostninger som muligt. vh Steffen

Tilmeldt 2. Jul 09
Indlæg ialt: 84
Fra  IPP Europe ApS Skrevet kl. 02:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg lytter lige med

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)