Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

søger hjælp fra en jurist der kender til finansiel svindel

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg er faldet for et scam og har mistet en del penge ved at overføre pengene til en bank i udlandet og derfra til Krypto.

Det er meldt til politiet, men der synes ikke at være nogen hjælp at hente til at få pengene retur (udover evt. forsikringen) - men spørgsmålet er, om banken jeg benyttede her i Danmark ikke burde have forhindret mig i at overføre store beløb til en konto i en udenlandsk bank, også selvom kontoen var i mit navn?

Er der en jurist måske der kan forklare om det overhovedet vil være muligt at få bankerne til at gøre en større indsats for at forhindre folk i at gøre noget dumt? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Line Leth:
kke burde have forhindret mig i at overføre store beløb til en konto i en udenlandsk bank,

Hvodan skulle de dog forhindre at du gør noget dumt?  

Er det privat eller firma mæssigt skaden er sket? 

Tilmeldt 27. Dec 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

ved at gøre som Nykredit rent faktisk gjorde - ikke gøre det muligt.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu svarede du ikke på om det var erhvevsmæssigt eller privat overførsel.

Du burde nok udøve lidt selv ransagelse frem for at klandre banken. 

Du kan finde en advokat her https://www.advokatnoeglen.dk/ 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

kig på kontant (DR), det var indholdet for et par måneder siden

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Banker må godt forbyde overførsel til udlandet, og nogle gør det, for at undgå bøvl med kritik for hvidvask kontrol. Når det sker mellem to konti man ejer selv, så må banken godt udgå fra, at så er der også hvidvask kontrol i den anden bank du selv har og - så længe banken ikke mener du er kommet "sort" til de penge du overfører, kan den danske bank IKKE kritiseres noget som helst. Tvært om ville det udløse enorm kritik hvis man ikke kunne overføre til egne konti i udlandet som noget generelt

Så er der modtagerbank i udlandet. Den vil på tilsvarende vis udgå fra, at der er sket hvidvask kontrol i den bank du har din konto i i hjemlandet. 

Når du således ikke i nogen af bankerne har modtaget sorte penge, men alene håndterer dine egne "lovlige" penge mellem egne konti, så er der ikke noget at kritisere banken for i overførslen

Burde den udenlandske bank du så brugte til at overføre fra din konto der til crypto wallet eller hvad det har været, er lidt en anden sag. Mange danske banker ville nok have begrænsninger, og mon ikke det er derfor du har valgt at skulle rundt om en udenlandsk bank?

Det er jo ikke ulovligt at investere i Crypto, bare er der rigtigt mange faldgrupper, svindel muligheder, mistede keys til wallets osv. og dit ekstra problem er, at der ikke er skattefradrag formentlig, da du jo formentlig ikke kan vise et tab (solgt dem igen til lav kurs) men alene er blevet svindlet i din wallet eller hvad du har haft crypto i, og dermed ikke fradrag for tabet.

Du vidste nok godt lidt, at det var farligt og den med først fra dansk bank til en udenlandsk og så fra den til crypto har nok kunne gøre dig opmærksom på, at her var risiko

Jeg tror faktisk mange mener bankerne er for restriktive i forhold til at lade folk investere i crypto, - eller sågar håndtere store partier kontanter så at skulle gøre det endnu vanskeligere, har jeg svært at se politisk flertal for

Surt - men der er nok kun at tage det som dumme lærepenge

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja den slag nedladende kommentarer hjælper jo ikke

Tilmeldt 27. Dec 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Så fantastisk så mange der har kloge kommentarer. Heldigvis er der da også nogen der faktisk forsøger at hjælpe. Jeg er da godt klar over det var dumt.

Men nogle gange kan man godt blive hjulpet selvom man har dummet sig.

Og nogle gange kan andre også godt hjælpe ved at sætte begrænsninger så man ikke bliver fanget ind fuldstændig

Tilmeldt 27. Dec 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak😊

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 02:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Line Leth:

Ja den slag nedladende kommentarer hjælper jo ikke

ved ikke om den var til mig - men jeg tænkte ikke nedladende blot lov og praktik

Din danske bank er til at lave overførsler med, og du mangler lidt her at sige, om du er erhverv eller privat (erhverv normalt med udland ofte)

Jeg går ud fra en bank i udlandet du benyttede var din egen konto, og så er der normalt ingen større kontrol end, afhænigigt af beløb - en ekstra mitid

Forsikringen dækker ikke når pengene forsvinder ved aktive handlinger af en selv i et sådan langt forløb vil jeg være sikker på

Skattefradrag er der der ikke når crypto miste på den måde, Det ligger i cryptos natur, at de kan anbringes så offentligheden ikke kan se dem, og eneste fradrag er derfor, en handels nota der giver tab mod oprindeligt køb

Alle kan i princip få crypto i wallets til at forsvinde

Jeg forstår helt du ærgrer dig og du kan sagtens have været i hændrene på nogen der virker overbevisende (det er derfor de gør det, fordi de kan det) men håber det er et tåleligt beløb, for jeg tror det er borte uden nogen kompensation

Lad os vide hvis du får succes med noget, for det kan andre i samme situation jo hjælpe med

venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)