Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af domæne

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Danmark
Tilmeldt 14. May 06
Indlæg ialt: 54
Fra  CC DATA ApS Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi har idag et .com domæne, da der desværre ikke være ledigt .dk domæne den gang i startede vores firma.
Nu har vi så fået en henvendelse fra en gut som har vores .com domæne som .dk. Han modtager en masse mails,
som er til os, da vores kunder tit kommer til at skrive forkert.

Han skriver at han har lukket sit firma og nu bor i udlandet. Og han gerne vil sælge sit domæne til os.
Hvad er betaler man normalt for sådanne domæne? og kan han kræve noget, nu han skriver han
faktisk har lukket sit firma der benyttede det domæne.

Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 22:38

julemanden.dk 1.000.000 kroner
ejendomsvurdering.dk 542.715 kroner
cykler.dk 386.727 kroner
danskeaviser.dk 255.696 kroner
arbejdsformidlingen.dk 237.132 kroner

kilde: http://www.computerworld.dk/art/34602 

Tilbud manden 100.000 kr, når jeres kunder skriver forkert bliver de sure, og det kan være det er dét som får dem til at skifte til et andet firma, og hvis kunderne forsvinder eller slet ikke kommer så kan pengene nok være givet godt ud

"Alle klare hoveder gentager siden Bacon, at der ikke er anden virkelig erkendelse end den, der hviler på iagttagne kendsgerninger." Bookmaker guide
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:25

Start med at byde ham et beskedent beløb, måske 5-10.000 kroner.

Det kan ske, at han bider på og så er det overstået. Der er meget lidt gennemsigtighed på domænepriser, så det kan godt være, at han vil sælge til den pris.

Mht. om han kan kræve noget, så ja, han har jo .dk-domænet og er retmæssig ejer. At I efterfølgende har købt det tilsvarende .com-domæne, giver jer ikke nogen særstilling, så vidt jeg ved. 

Fra Danmark
Tilmeldt 14. May 06
Indlæg ialt: 54
Fra  CC DATA ApS Skrevet kl. 18:56

Tak for jeres svar.

Det var godt lige med et par input. Nu har vi tilbudt ham et beløb og så ser vi hvad der sker

God påske

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 12:04

Du kan jo kigge lidt i "Lov om internetdomæner".

§ 12.
Stk. 2. Registranter må ikke registrere og opretholde registreringer af internetdomænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje.

Man kan vel godt sige, at han opretholder domænet med henblik på videresalg, når han nu aktivt tager kontakt til jer for at sælge det efter hans virksomhed er lukket. Du kan jo spille ud med et beskedent, men realistisk tilbud (5.000-10.000 kr.), og hvis han så kræver en hel masse mere, så viser hans adfærd jo, at han beholder det med videresalg for øje. Jeg er bestemt ikke juraekspert, men jeg vil da mene, at I har muligheden for at give ham "an offer he can't refuse" :-), hvis han ikke tager imod et "godt tilbud".

God påske

Venlig hilsen
Lars Clausen

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 12:14

Det kunne vel egentligt også bare tænkes at være en form for 'scam'... At maaaange kunder skriver til hans .dk domæne kunne da også lyde som en lidt god salgs-historie.

Men held og lykke.

Fra København
Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:36

Hej.

Jeg syntes du i første kontakt med mulige kunder skirver OBS! mail. Samt lige ved alt dialog pr. telefon gør opmærksom på det.

Samt du kan ha det på jeres web side som et start info.

Hilsen

Mona Lisa

www.monalisa-model.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 14:56

Jeg er enig med Christoffer. Det lyder jo som en fin salgs-tale det med, at der er mange, der skriver til ham. Kunne du ikke bede ham fortælle, hvor mange mails han modtager om ugen og så sende dem videre til dig?  De mails er jo alligevel ikke af værdi for ham. Bare lige for at få syn for sagen. Jeg må indrømme, at jeg har min tvivl.

Nu ved vi jo ikke, hvad det er for et domæne, men nogle domæner er der jo et bredt publikum for og andre ikke. Hvis du ikke vil købe julemanden.dk, så er der nok en anden, der vil. Hvis han ikke kan afsætte domænet til andre end dig, så tag den med ro og spørg, hvad han havde forestillet sig.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)