Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomheds værdi

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hedensted
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har sammen med 3 andre en virksomhed (aps). Virksomheden blev etableret i efteråret 2006, vi har budgetteret med underskud frem til regnskabsåret 2008.

Nu vil en af medejerne gerne sælge sin andel, spørgsmålet er hvordan værdisætter man sådan en virksomhed som ikke har skabt noget overskud.

Omsætningen i 2007 var 9 mio.

Skal omsætning, gæld og resultat sættes op i en eller anden form, og således fremkommer med et værdi resultat. Eller er det bare noget man prøver at snakke sig tilrette om.

Omsætningen er selvfølgelig vokset meget, men virksomheden har også oparbejdet en negativ egenkapital.

Forhåbenligt er der nogen her på Amino som har lidt erfaring

hilsen

HDam 

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 09:30

prøv lige at søge herinde, det er diskuteret til hudløshed. Humlen er at virksomheden er lige præcis så meget værd som køber vil give. Naturligvis er der en række tommelfingerregler der kan skeles til, men i sidste ende er det et forhandlingsspm. for begge parter.

Fra Hedensted
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 11:18

Hej

Tak for at du gider bruge lidt tid på mit spørgsmål

Det jeg tænkte var om det findes en formel hvor resultat, gæld, samt omsætning kan gi et fingerpeg om hvor værdien nogenlunde ligger på

hilsen

HDam

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 12:27

Som sagt, prøv at søge, du bliver meget klogere, der er diskuteret en lang stribe modeller.

Min foretrukne er x gange EBITDA + egenkapital´- gæld. For jer er der dog også et skattemæssigt underskud at tage med.

Modellerne virker bedst på virksomheder i steady business, og ikke virksomheder hvor der regnes med enormt potentiale etc. Men et oplæg kan jo være at han skal have hans andel af det der ville være overskuddet de næste 3 år, minus et eller andet for at få pengene upfront (I tager risikoen for at resultatet kommer).

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)