Hej. så vidt jeg har læst, så kan man udbetale skattefri kørselsgodtgørelse ved kørsel i egen bil, fra sit eget APS forudsat at man også modtager løn fra sit APS. Mit spørgsmål er så, hvor meget løn skal udbetales i forhold til kørselsgodtgørelsen? i mit tilfælde er løn ikke attraktiv, da jeg allerede betaler topskat. Så hvis jeg kører en lang distance til en opgave, som ville give 1.000 kroner i skattefri kørselsgodtgørelse, hvor meget skal jeg så udbetale i løn til mig selv? Jeg håber spørgsmålet giver mening. mvh Samal |
svarende - som tommelfinger regel - 100 kr i timen mindst eller - hvis du driver det fuldtid, ikke under 17.000 kr per måned
Hvad vil du så i øvrigt med pengene, uden løn, for du risikerer jo bare at spare og spare og spare - indtil du ender i topskat med alt og måske tilmed top-topskat af det en dag
Jeg synes mange sparer for vildt på løn af skræk for topskat, for ofte kan det være samlet god løsning at få betalt sin skat og ikke udskyde, med mindre man har svingende indtægter, så der er år uden topskat, hvor man så fylder op til topskattegrænsen. Så har man pengene fri og kan investerer langt bedre og friere end du kan med midler i et et ApS
Er topskat frygtscenariet - så er livrente og rate pension nok så god en løsning til at udskyde til man måske IKKE længere er lønmodtager og har bundskat
vh John Hannover