Jeg har en mindre service virksomhed og har igennem årene brugt forskellige webbureauer. Alle med samme resultat. Når først blækket er tørt på aftalen, så daler viljen til at yde drastisk. De gør også alt for at overbevise en om at det kun giver mening hvis man laver en flerårig aftale. Så kan de bedre yde en god service på den lange bane. Men nu har jeg fået nok af at blive kørt rundt i manegen af den slags firmaer og valgt at lave aftale om løbende at få udført det der skal til og kun betale for det jeg får udført og ikke også for det jeg ikke får udført. Så er spørgsmålet bare hvem man skal kontakte for den slags. Skal det være den samme der laver både Seo og Ad Words eller skal det være to forskellige der er dygtig på hvert deres område. Har i nogen der kan anbefales og hvad gør i selv?
Hvordan måler du SEO ? og hvordan måler du adwords ? For det kan jo godt være at det du forventer, ikke stemmer overens med hvad det er der faktisk sker.
Så det vigtige spørgsmål her, er hvad er det du måler på ? Placeringer? Brugt beløb i adwords kontra leads du får ind?
Seo'en er meget svær at måle på, og det er jo ikke ligefrem noget der sker fra dag 1 og så ligger du nummer 1 på samtlige keywords, SEO er en løbende opgave der tager lang tid. Du har vel fået nogle rapporter på arbejdet de har lavet løbende ?
Jeg siger ikke at jeg er uenig i at der er mange bureauer der bare misbruger pengene og absolut intet positivt laver. Men for at kunne guide dig i den rigtige retning (Helt sikkert os, hos Aboutweb.dk) Så vil jeg gerne vide hvad du faktisk forventer, og hvad du måler på :)
Jeg er selv blevet løbt om hjørner med af SEO-bureauer der lover guld og grønne skove. Man skal bare passe på de ikke tager patent på ens hjemmeside, og ikke har en længere opsigelseskontrakt end 3 måneder. Derudover vil jer råde til at man selv sætter sig ind i SEO, og selv står for det.
Det er ganske vist et gammelt indlæg, men jeg tænker stadig det kan være relevant for dig.
Jeg har selv oplevet det her før - både med SEO og Ads! Det er frustrerende.
Hvad angår Ads, så har jeg "løst det" ved at skifte bureau løbende. Så får man lidt friske øjne på, og lidt ny energi.
Men hvad SEO angår, så har jeg ikke fundet løsningen for mig - indtil nu i hvert fald. Jeg har nemlig valgt selv at fordybe mig i søgemaskineoptimering, og jeg har i dag kunder som ikke gider netop dét du her har oplevet.
Jeg må sige, at jeg i de fleste tilfælde ikke tror det kan betale sig at få et klassisk SEO-bureau til at lave alt ens SEO. Derfor er mit koncept at jeg finder SEO-opgaverne, og du (som kunde altså) selv skal lave dem.
Det har vist sig at være en succes for de kunder som vælger mig.