Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af Fisk fra Island

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Oct 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :


Jeg vil gerne starte med at importere fisk fra Island, som jeg vil sælge via en grosist til restauranter og butikker.
Grosisten vil tage en procent af salgsprisen.
Jeg er også klar over, at jeg skal betale told for import af fisk fra Island (7,5 pct) plus 25 pct. moms. Desuden er jeg lidt i tvivl om, hvorvidt jeg skal have en bestemt autorisation, siden det er frosset fisk og jeg skal ikke gøre yderligere med fiskene udover at det skal opbevares under bestemt temperatur og transporteres under bestemte forhold.


Mit spørgsmål er, om det er tilstrækkeligt at oprette en enkeltmandsvirksomheder, og registreres sig som importør?
Jeg regner ikke i starten, at jeg skal bestille mere end 4 tons frosset fisk om året.
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 07:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er flere faldgrupper her.

Før du må importere fødevare skal du være registreret ved fødevarestyrelsen. Det betyder du skal have et egenkontrol program som vil skulle kontroleres.

Samtidig skal du være import registreret i forhold til told og moms.

Og sidst men ikke mindst ville jeg aldrig drive det i enkeltmands, du skal regne med du som importør har et produktansvar som kan blive ret voldsomt hvis der eksempelvis er nogen der bliver alvorligt syge af produktet.

Du er velkommen til at kontakte mig hvis du har yderligere spørgsmål eller mangler en aftager til fisken. Har arbejdet med Seafood im og eksport de sidste 15år

Walter

Wapo Trading K/S


Tilmeldt 10. Oct 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for dit svar...


Jeg har været lidt i dialog med Fødevarestyrelsen vedr. registrering, hvor de har henvist til nedenstående autorisationsvejledning:


foedevarestyrelsen.dk/lovstof/vejledninger/autorisationsvejledningen


- Jeg er dog i tvivl, hvilken kapitel+underkapitel henviser til netop min situation?

- Hvad er det næste skridt ift. registrering hos Fødevarestyrelsen?


- Er det nødvendigt at betale for deres rådgivning ift. registrering?

- Hvordan kommer jeg i gang, og hvilken blanket skal jeg benytte?


Min situation:
Jeg kommer til at importere frosset torsk, som skal opbevares hos en grossist,
som vil sælge det til grossistens kunder (butikker+restauranter +kantiner).
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)