Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betale skat en gang årligt som alm. lønmodtager?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey.

Jeg tænkte på om det er muligt kun at betale skat en gang årligt som lønmodtager? Altså hvis jeg har en månedsløn på 20.000 at jeg så får alle de 20.000 udbetalt hver måned og så en gang årligt får en regning på hvor meget skat og AM-bidrag jeg skylder?

Jeg har læst noget på Skat med at hvis man betalte sin restskat inden 17.marts så skulle man kun betale noget med 2%, hvis efter 7%. Hvilket jo så betyder at det man skylder i skat, bliver forhøjet, eller gælder det kun restskat?(Selvom det andet kan vel også betegnes som restskat eller?)

Svar udbedes :D

Steffen 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:04

Hej!

Så skal du regulere via forskudsopgørelsen.

Men hvis du er A-indkomst modtager, vil SKAT næppe godtage 0-indkomster! 

Fra København
Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 18:49

A-indkomst var lige nøglen til at finde svaret.

Var inde på retsinformation og læse kildeskatteloven.

Her står der blandt andet:

I forbindelse med enhver udbetaling af A-indkomst skal den, for hvis regning udbetalingen foretages, indeholde foreløbig skat i det udbetalte beløb.

Altså må det forstås sådan at man skal betale et skøn i skat, hvorfor 0 % så ikke kan antages for muligt.

Der står yderligere at hjælp til at beregne dette skøn skal man bruge personens frikort/skattekort.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:43

Den eneste måde at gøre det på er ved at få et frikort og frikortet skal naturligvis være stort nok til at dække lønudbetalingerne. Det kræver en masse fradrag eller en forskudsregistrering med en masse fradrag på. Det holder ikke.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)