Er jeg bare heldig, at google ikke har opdaget det endnu, eller er ovenstående antagelse om sortlistning forkert?
venlig hilsen Abelone Glahn
|
Hej Abelone
Det er rigtigt at du risikerer at løbe ind i problemer med Google, hvis dit indhold er at finde flere steder på nettet. (specielt hvis de andre websites har mere googlestyrke end dit og hvis de ikke husker at linke tilbage til kilden).
Et fornuftigt kompromis kan være at klippe i sine blogposter, så kun det første afsnits penge af hver blogpost kommer med i dit feed. På min blog, www.saugstrup.org kan du se sådan en opsætning. Den klipning gælder i øvrigt også for visningen på forsiden, i kategorisiderne osv.
Du laver klippet ved at sætte markøren på det ønskede sted i teksten og så trykke på knappen med symbolet, som viser en hvid side som er splittet op med en stiplet linie.
På den måde bliver dit feed bare en teaser, og man må helt ind til indlæggets egen side på din blog for at læse det hele.
Nogle bryder sig ikke om denne form, fordi det forhindre dine RSS abonnenter i at læse alt hvad du skriver i deres rss læser - det er en smagssag.
Hilsen Anders
PS: Nu hvor jeg lige kiggede på din fine blog, kunne jeg se at den trænger til at blive opdateret til den ny wordpress version af sikkerhedshensyn, og jeg kunne også se, at du med fordel kan lave nogle få og effektive tiltag for at gøre bloggen mere søgemaskinevenlig. Begge dele kan jeg selvsagt hjælpe dig med, men de kan også klares af dig selv med hjælp af lidt research på nettet.