Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udskudt skat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et spørgsmål angående min enkeltmandsvirksomhed (VSO).

Jeg kan se i min seneste opgørelse for 2022, at der står udskudt skat på næsten 800 tkr, som min revisor har udarbejdet.

Betyder dette, at jeg skylder skat 800 tkr. i skat? Eller er det bare den sum penge jeg mangler at betale personlig skat af, som ca. vil være halvdelen, altså at jeg skylder ca. 400 tkr i skat?

Håber det giver mening og at nogen kan give mig et svar.

Tak på forhånd

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Står udskudt skat som et aktiv har du penge tilgode står det som et passiv er det gæld

Om udskudt skat skal medregnes som et aktiv eller passiv afhænger af, om den regnskabsmæssige værdi overstiger den skattemæssige. Hvis den regnskabsmæssige værdi er større, og den beregnede skattemæssige værdi er lavere, så vil udskudt skat skulle medregnes som et skyldigt beløb til SKAT i balancen.

Opstår det omvendte scenarie, vil den udskudte skat skulle medregnes som et skatteaktiv.

Tilmeldt 2. Jul 09
Indlæg ialt: 84
Fra  IPP Europe ApS Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg lytter lige med her :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du har en revisor, så bør denne gratis svare på sådan enkelt spørgsmål. Jeg ville TRO den udskudte skat var skatten af dit opsparede overskud ganske enkelt, og når du kender det, kender du også svaret - som bør være at det er skatten af det fremførte overskud. - det ser du ved at de to tal jo normalt ikke er ens i den visning
Men,  revisor og du -kender jo ikke din trækprocent udskudt, så derfor burde det være overskud til beregning af udskudt skat og dermed, at din skat beregnes på det grundlag, men det stemmer heller ikke med teksten udskudt skat, så ville den nok hedde overskud til udskudt skat

VSO er ikke noget ret mange skal rode med privat, det skal man netop overlade til en revisor og derfor - få svaret der, det bør ikke koste en eneste krone

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Nov 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for svarene.

Ja, jeg ville egentligt spørge min revisor som styrer det. Men de har tidligere trækket 1000 kr. + moms for "simple" spørgsmål som denne, så gider egentligt ikke snakke med dem mere end nødvendigt. Og ja, jeg burde nok skifte til en anden revisionsselskab... 

Det er såmænd det her der står i regnskabet, hvis det giver mening for jer?

Som jeg så har fået afvide vil være 800 tkr. i 2023 hvis resultatet ender med det forventede.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)