Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny rengøringsvirksomhed - søger råd til at komme i gang...

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Charlottenlund
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino,

sammen med min søn, Oskar på 18 år, er jeg ved at starte en rengøringsvirksomhed. 

Vi søger gode råd til hvordan vi kommer i dialog med potentielle erhvervskunder.

Vores tanke er at gå til netværksmøder (Global og evt. BNI) og desuden vil vi omdele flyers og annoncere på Google.

Men derudover kunne vi godt bruge et godt råd eller to.

Ved heller ikke om det giver mening, at have et introtilbud til virksomheder? Feks. at tilbyde de to første timers rengøring gratis til virksomheder i København og Nordsjælland?

Tag evt. et kig på www.sigvaldisanitet.dk (ikke helt færdig endnu, der mangler et online booking-system).

På forhånd tak! for gode råd og input,

Rasmus Sigvaldi

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Sigvaldi:
Ved heller ikke om det giver mening, at have et introtilbud til virksomheder? Feks. at tilbyde de to første timers rengøring gratis til virksomheder i København og Nordsjælland?

Jeg tror at en rabat vil have større effekt på private kunder. Og jeg ville nok give en rabat i procent.

F.eks. X% rabat den første uge/måned. Så har i også lidt elastik, hvis der skulle blive behov for at forventningsafstemme med kunden i opstartsfasen.

Rasmus Sigvaldi:
annoncere på Google

Rasmus Sigvaldi:
Tag evt. et kig på www.sigvaldisanitet.dk (ikke helt færdig endnu, der mangler et online booking-system).

Husk at jeres markedsføring generelt skal konvertere 2 gange når i annoncer online. Annoncen på Google skal konvertere til et besøg på jeres hjemmeside og jeres hjemmeside skal konvertere besøget til et salg.

Og for at hjælpe så skriver jeg det, som det er: Jeres hjemmeside er en ommer.

Det vil være direkte tåbeligt, at bruge penge på at skabe trafik til den, uanset om der er et bookingsystem eller ej. Der er så mange fejl og mangler, at det er en konverteringsdræber.

I er i gang med at begå den samme fejl, som mange andre små startups begår. I kommer til at betale for annoncer, der "ikke" virker, fordi jeres hjemmeside ikke kan sælge. Og mange strander her, fordi de, pga. manglede viden, konkluderer at Google annoncering ikke virker for dem.

I bør finde en freelancer eller et bureau til at lave en hjemmeside der sælger.

Vær også opmærksom på at der er stor forskel på hvor godt en annonce på Google virker alt efter hvordan den er udformet. Og at der er en learningkurve, hvor i meget let kan spilde en del penge på begynderfejl.

Det vil derfor være en god idé at vælge en leverandør, som også kan hjælpe jer igang med annoncering på Google og evt. også de sociale medier, så jeres online markedsføring virker efter hensigten i alle led.

Ovenstående koster nødvendigvis ikke en bondegård. Der er freelancere, som kan lave en fornuftig hjemmeside til ca. 5.000 kr.

---

Overvej også affiliate markedsføring. Her betalinger man generelt ikke for antal besøgende, men derimod kun et beløb for hvert salg/lead.

Det koster ikke ret meget at komme igang med f.eks. Partner-ads.com. Dem der leverer trafikken stiller dog store krav til jeres hjemmesides evne til at sælge, så uden den del på plads er dette ikke en løsning.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Karsten, det var super brugbar – omend hård – kritik! Vi må ud over stepperne og få tjent penge til en freelancer :-)))

Hvis du kender en, der kan hjælpe, er vi også lydhøre her.

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg bliver nysgerrig efter at høre om I har nogen erfaring indenfor rengøringsbranchen?  

Tilmeldt 7. Dec 18
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

Mit klare råd ville være at hyre en sælger, hvis ikke en af jer er skarpe på det område. Vi vidste ikke selv hvad vi skulle gøre med rengøring, da det var en lavere prioritet, så vi fik aldrig undersøgt markedet. En dag trådte der en sælger ind af døren, han sørgede for at vores behov blev hørt og kunne opfylde vores krav. Det gjorde vores valg meget let.

Alternativt ville jeg lave et udtræk i CVR i et segment hvor der er stor sandsynlighed for at de har erhvervslokaler og så simpelthen gribe knoglen. "Nystartede" virksomheder, som har et lokale kunne sagtens befinde sig i samme situation som vi gjorde.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn,

jeg gjorde rent på bla. et hospital, da jeg var i tyverne og min søn har været på forskellige kurser indenfor området, så ja, vi har erfaring, men ikke "livslang"... Mvh. Rasmus Sigvaldi

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak, Bernard III, det var en god idé! Det vil vi gå videre med med det samme! :-))

Tilmeldt 31. Jan 19
Indlæg ialt: 6
Fra  PPC Nordic Fauna Energi Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Rasmus.

 

At etablere en succesfuld rengøringsvirksomhed kræver en stor indsats. Det er afgørende at træffe de rette beslutninger, mens du opbygger din virksomhed. At hyre en freelancer til at designe en hjemmeside til 5000 kr. vil formentlig blot fungere som et visitkort. Selvom designet vil være bedre end din nuværende hjemmeside, bør du ikke forvente mere end det.

Som Bernard nævner, bør du bestemt tage initiativ til at kontakte virksomheder i dit område og tilbyde dine services. Når du først har fået 5-10 kunder, begynder det at give mere mening at tænke på online markedsføring. Du skal nemlig have kundeanmeldelser, gode billeder og generelt bevise, at din virksomhed kan håndtere opgaverne.

Jeg har selv nogle større rengøringsvirksomheder som kunder, og konkurrencen om nye erhvervskunder er benhårde.

Mit klare råd til dig som nystartet er at ringe til de mest oplagte virksomheder for dig og give dem et overbevisende tilbud. Fortsæt med dette, indtil du kan investere mere seriøst i din virksomhed. Her tænker jeg på udviklingen af en marketingstrategi, der omfatter flere væsentlige kanaler, som vil fungere godt for dig. (Jeg tænker især på LinkedIn, hvor du kan dele relevant indhold og opsøge potentielle kunder uden omkostninger)

Jeg ville ikke anbefale at bruge Google Ads, indtil din hjemmeside begynder at konvertere effektivt. Et relevant klik fra en person, der søger erhvervsrengøring, kan koste mellem 20 og 50 kr. i Storkøbenhavn, så din hjemmeside har bare med at konvertere godt.

Alternativt kan jeg råde dig til at fokusere på rengøring i private hjem, da søgevolumen her er meget høj, og et attraktivt tilbud kan tiltrække mange potentielle kunder. Mange rengøringsvirksomheder ønsker ikke at håndtere rengøringsopgaver i private hjem, så det kan også være en god idé at kontakte dem og tilbyde dine services som underleverandør, indtil du selv har tilstrækkeligt med opgaver.

 

Håber disse råd er nyttigt i din virksomheds opstartsfase. Held og lykke med at opbygge din rengøringsvirksomhed!

Fra Eidsvoll
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 07:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Af ren nygserrighed; hvad er galt med hjemmesiden?

Nu er jeg ingen ekspert på hjemmesider, og synes den ser helt fin ud, så nogle flere detalier havde været fint. Så kan det være jeg kan lære noget :)

Ha' en rigtig fin dag

Mvh Dan

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Dan! Jeg havde det samme spørgsmål, men da det var mig, der har lavet den, troede jeg, at jeg var den eneste, der ikke vidste det :-)))

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)