Det har du selvfølgelig ret i Jeg har selv overvejet at kontakte en advokat men ville lige høre her først. |
Slet ingen som kan hjælpe...?
Det har du selvfølgelig ret i Jeg har selv overvejet at kontakte en advokat men ville lige høre her først. |
Min vurdering er at navnet er så identisk med din side at du skal bare pege det på den anden, og så afvente og afvise enhver henvendelse og / eller trussel om retsager mv. fra det andet firma. ( det er som regel blot varm luft ) Hvis de forsøger at gå via domæneklagenævnet for at få retten til navnet, så får du rig mulighed for at feje dem af. Det grundlæggende er at navnene aldrig vil kunne blive varemærke registreret, da de er sammensat af almindelige danske forekommende ord. og der er ingen lov der forbyder dig at kalde dit firma det samme som en anden har kaldt sit, med mindre der er en eller anden form for varemærke eller navne registrerings anmodning anmeldt til rette instans inden du har registreret og taget navnet i brug. Derimod hvis du ikke bruger navnet, kan du ifølge den reviderede domæneregistrerings lov, nemmere kunne fremstilles som domænesnylter, hvilket vil svække dine rettigheder væsentligt, så tag det bare i brug og kig fremad. |
Tak for dit svar |