Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af software i udlandet - blandet brug erhverv / privat

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Nov 20
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg får bogført det rigtigt når jeg har købt en productkey til Microsoft Office i Norge (udenfor EU) og det er delvist til privat brug. Der er tale om et enkeltmandsfirma. Fakturaen er uden moms. Jeg bruger e-conomic. Leverandøren er oprettet som værende udenfor EU (udland). Jeg har forstået at når det er software der bliver downloaded, så bliver det betragtet som ydelseskøb. Nu er der tale om en produktnøgle, så der er ikke noget fysisk og jeg formoder at det samme gælder. Så det bogfører jeg med momskoden i e-conomic der hedder IY25 som er til ydelseskøb, udland. Så kommer det hele til at stå korrekt på momsopgørelsen. MEN tvivlen kommer når Officeprogrammerne også bliver brugt privat, 50/50. Skal man foretage nogle justeringer, og I givet fald hvilke???

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47190
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du skal betale halvdelen selv og privat med moms. Lettest er nok at du bare laver en faktura til dig selv med moms, hvis ikke du kan finde ud af nøjes med 50% momsfradrag i din bogfring (fuld moms under slagsmoms og så halv moms under købsmoms, så får du momsen ret ) men faktura til dig selv på halvdelen med fuld moms giver samme

vh Jjohn Hannover

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)