Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dobbelt firmanavn i personligt ejet virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jul 23
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 06:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

Jeg har en personligt ejet virksomhed med CVR. Nr. Jeg ønsker at udvikle endnu et forretningsben under samme CVR.Nr.

Er der nogen, der VED (ikke noget med at tro eller gætte) eller har erfaring med om det er muligt at køre en personligt ejet virksomhed med to legale navne, hvis man opretter et SE nummer. Altså om det nye navn kan bruges som legalt navn på faktura og kontrakter.

På forhånd tak for hjælpen og god sommer.
Louise :)







Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise

Jeg har selv to firmaer og navnet på min enkeltmandsvirksomhed er derfor officielt "Navn1 / Navn2".

Skat ser det som 1 firma og jeg skal derfor indberette moms og skat samlet. Men jeg har to forskellige bankkonti, så jeg selv kan holde styr på økonomien i hvert firma separat, og jeg laver fakturaer med enten "Navn1" eller "Navn2" og har to forskellige økonomisystemer.

Jeg har i sin tid talt med både Skat og en erhvervsadvokat og fik at vide, at det er en helt fin måde at gøre det på.

Smile    Rie

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er kun ET navn som sådan i en personlig virksomhed men - så længe dit eget navn og adresse og CVR altid fremgår, må du gerne have Louises haveservice sammen med en anden SuperIT eksperten som navn på hjemmesiden

Du kan ikke have binavne i personlig virksomhed - kun i selskaber - 
Pas i alle fald på ikke at komplicere dit regnskab for meget via SE numre osv - men kald dig hvad du vil når dit eget navn og adresse og CVR fremgår klart på hjemmesiden
Du kan også i erhvervsstyrelsen cvr/virk kun fremsøges på dit ene firmanavn som er det officielle (og eget navn)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)