Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flyt forretningen til internettet - hvad bør læses?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder i øjeblikket med at integrere internet teknologi i en virksomhed for at supplere og integrere den eksiterende virksomheds produkter med internettets muligheder og evt. finde nye forretningsområder.

Da jeg ikke har arbejdet fuld tid med disse emner før og kun overfladisk har fuldt teknologiudviklingen vil jeg høre hvad de bedste ressourser for at danne mig et overblik over forretningsmuligheder på nettet, det at gøre en off-line forretning online, alternative eller fremynede forretningmodeller og lignende.

Den første bog jeg læser er The Long Tail af Chris Anderson (Saxo: http://www.saxo.com/dk/item/chris-anderson-long-tail-paperback.aspx)

Nu har jeg så bestilt bogen Blue Ocean Strategy af W. Chan Kim (Saxo: http://www.saxo.com/dk/item/w-chan-kim-blue-ocean-strategy-hardback.aspx)

Hvor kan jeg ellers danne mig et overblik (både bøger, web-steder og lignende)

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 08:19

Hej Lars

Har selv lige læst The Long Tail. Super bog med masser af inspiration. Jeg tror man skal skelne mellem om Internettet bliver en alternativ kanal for forretningen (fx. salg af fysiske varer der sendes med posten), eller om der er tale om undetstøttelse af den eksisterende forretning, som fx. ved en ejendomsmæglerkæde, bilforhander osv. Det svære er den sidste kategori og der kender jeg ikke så meget litteratur, men ville kigge på priser som WbChamp og eHandelsprisen. Ved at Home, Telmore o.lign. har fået priser for deres udnyttelse af Internettet.

Mvh Jesper

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 08:39

Jesper Jørgensen:
...eller om der er tale om undetstøttelse af den eksisterende forretning... 

Det er min klare prioritet at vi starter ud med at understøtte og udbygge den eksiterende forretning. Dermed kan det også være ressourcer omkring det at transformere forretningsmodeller og planer fra off-line til on-line. Vi kan sagtens indentificere den ekstra værdi vi kan give vores kunder, men den skal jo gerne gives på den bedste og mest innovative måde og samtidig være forberedt på den konkurrence, fordele og de forskelle der er ved at drive dele af forretningen på internettet også.

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)