Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætterlån/ Sponsor

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Grunden til at det ikke er interesant for en investor, er forholdet mellem risiko og belønning.

Hvordan vurdere du risikoen ved at investere 200.000 i din opstart hvor der ikke er nogen kendte resultater at bedømme udefra ?

Umuligt at vurdere din evne til at få det her op at kører så det generere nok til at der bliver fortjeneste til investor, altså er det stor risiko for investor og hvis du får en butik op at stå er der grænser for indtjenings muligheder altså begrænsning på belønning til investor.

Høj risiko med begrænset belønning = dårlig investering.

Hvorfår kan du ikke låne de 200.000 i banken? Ved dette placere hele risikoen på dig, men til gengæld får du så også hele belønningen når det lykkes, for det ønsker jeg virkeligt at det gør for dig.

Tilmeldt 11. May 23
Indlæg ialt: 8
Fra  Naidas univers Skrevet kl. 07:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret. Fordi det ved jeg ikke. 

Det kan gå to veje, godt eller skidt. Men kan det ikke gøre dette i alle investeringer??? Her handler det.jo bare om at tage en sats på livets tiltale tænker jeg. 

Tænker jeg er ikke den eneste der har ideen , og er igang. Jeg har jo ikke butikken på tegnebrættet?? Har selv allerede lavet en investering på 40.000kr. Ja det er en lille investering og for at gøre det ordentligt, fornuftigt og brugbart søger jeg dette lån

Det er jo lånet jeg heller mest til og ikke sponsor. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Når nu du mener det er en godforeting, hvorfor går du så ikke i banken og låner pengene?

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Når nu du mener det er en godforeting, hvorfor går du så ikke i banken og låner pengene?

Fordi banken er en anden mening, forståeligt nok.

Til Nanna. Det blive en rigtig skidt forretning for dig, hvis du begynder at involvere andre, som vil se resultater (=penge).

Prøv at gennemføre det alene og spar de nødvendige penge op.

Mange har drømme, endnu flere: knuste drømme. Det er virkeligheden. 

Andre i branchen har klaret sig måske godt, men at opbygge en god leverandørkreds er sværere end du tror, og det tager laaaang tid.

Tilmeldt 11. May 23
Indlæg ialt: 8
Fra  Naidas univers Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej banken var med på min ide har bare nogle private årsager jeg ikke kan se skal frem i et offentligt forum som gør at de ikke kan låne mig pengene🤗👍 

I dømmer godt nok hurtigt... 

Jeg har leverandør aftaler 

Jeg har kunde kredsen og jeg har allerede selv investeret 40.000kr. 

I får mig til at lyde som om at jeg ikke er igang. Fordi det er jeg 😅👍 .

Tror jeg sletter tråden igen og finder anden sted, eftersom i maner det her til jorden for mig. Og som gør at folk udefra ser dette som et no go... 

Det der med at bakke hinanden op herinde er vist ikke en realitet 😅 fornemmer jeg.

God vind👍

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tror du fejl tolker det der sker her.

Jeg personligt dømmer dig ihverfald ikke, men prøver at få dig til at se lidt mere realistisk på dit projekt.

Ønsker det bedste for alle der kan/vil prøve at skabe noget, det er dem der er grundstenen i vores samfund.

Tilmeldt 7. Dec 18
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nanna,

Bare for en god orden skyld. Hvis du kunne låne 200.000 kr., hvad forestiller du dig kriterierne for lånet skulle være?

Har du i øvrigt noget at stille til sikkerhed for lånet og/eller nogen der er villige til at kautionere for dig?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nans90:
Tror jeg sletter tråden igen og finder anden sted, eftersom i maner det her til jorden for mig. Og som gør at folk udefra ser dette som et no go... 

Vi prøver bare at være realistiske, imodsætning til dig. 

Det er altid et dårligt tegn når du ikke kan låne i banken eller fortælle hvorfor du ikke kan låne. 

Tilmeldt 27. Jun 18
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nans90:

Det der med at bakke hinanden op herinde er vist ikke en realitet 😅 fornemmer jeg.

Hej Nanna.

Fedt du tager kampen med iværksætteri.

Når man spørger til folk til råds, skal man huske at være modtagelig. Iværksætteri er ikke et 8-16 job, og kræver langt mere end de fleste aner. Derfor handler Amino, andre fora, erfa klubber mv. ikke om at være rygklappere, men om at pointere muligheder og begrænsninger.
Med den indstilling du svarer folk, får du aldrig en investor ombord, og vil få svært ved at opbygge en rentabel forretning. Det handler ikke om tro, men om indsats og præstationer!

Der er så mange basis ting, som du lyder til ikke have styr på, som du bør overveje inden du fortsætter. Blot ved at læse et par blogs, vil du blive opmærksom på disse.
Husk at være iværksætter og drive en forretning er en lang rejse, og ikke en spurt. Overvej nøje hvad du vil, inden du bruger mere tid og flere penge, for det ser ud til og lyder til at du kan være lidt hurtig på aftrækkeren.

Hvis du vil livet som iværsætter, og allerede har kundekreds, leverandører og campingvogn - Kan du hurtigt selv opbygge din forretning.
Få lavet en webshop, tag på omtalte markeder og lav kundeaftener hjemme, hvor du fortæller om dine sten osv.
Undgå for guds skyld at leje et dyrt lokale i vandkants Danmark. Der er en grund til, at mange af forretningerne ikke er der længere.

Og nej, du aner ikke hvem jeg er, hvad jeg laver eller kan. Men jeg skriver ikke for at pege fingre af dig, blot for at hjælpe dig.
Men jeg efterhånden hvad det kræver at være selvstændig, efter små 15 år i gamet.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)