Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kreativ bogføring v. udenlandske freelancere??

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg er på det seneste begyndt at benytte mig af mange udenlandske freelancere til en masse små jobs - ofte betales der igennem paypal / moneybookers el. lign. Mit problem er dog midlertidigt at jeg gerne ville kunne trække denne omkostning fra i skat - da jeg aldrig fysisk møder disse personer og priser ofte defineres igennem IM modtager jeg aldrig direkte faktura'er - Endvidere har jeg også en stærk fornemmelse af at ingen af de freelancere jeg rent faktisk benytter er registrede virksomheder i deres pågældende lande - alligevel yder de en formidabel service og et stykke arbejde jeg ikke vil kunne finde andetsteds.

Så mit spørgmål er. Hvad gør jeg? Skal jeg være kreativ med min bogføring? - Lyder ikke just fedt og ikke noget jeg ønsker... eller er der andre der kender til lignende scenarier? Jeg har selvfølgelig overføringskvitteringer fra diverse tjenester, men er det nok? Jeg har spurgt om det ikke kan sende mig en faktura lignende ting, men det ønsker de ikke. Jeg mener - jeg vil gerne betale faktura'er osv, gøre det hele efter bogen, men common praksis virker anderledes - som det er nu trækker jeg det ikke fra i virksomheden, men ud af egen lomme efter lønudbetaling - og det er jo bestemt ikke den fedeste metode..

Har i nogen forslag/erfaringer?

Mvh

Ettrup 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:55

Hej!

Hvad er det helt præcis, du får lavet for pengene?

Fra København
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 00:01

Hej Peter,

Det er softwareudviklere, primært øst-europæere og kinesere

Mvh

Ettrup 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)