Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bank - adskilt fra min private økonomi.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. May 07
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger en bank, hvor jeg kan oprette en konto til mit ApS. Min private konto er et andet sted og jeg ønsker ikke at banken blander de to sammen. Den eneste relation der er mellem min virksomhed og mig (privat) er at jeg får løn udbetalt en gang om måneden. Nogen der kan anbefale en bank der kan håndtere dette?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan alle banker - Om de vil kan afhænge meget af dit ApS formål og dermed om de vil have begge dele eller bare dit ApS - så alle kan, men langt fra alle vil
Du skal klart forvente, uanset lån, at skulle selvskyldnerkautionere - men du styrer jo selv om du overtrækker din konto (eller en PBS betaling osv gør)
Ofte får man bedst pris i sin egen bank, specielt hvis man er god kunde, PB, boliglån osv. Ellers kan du prøve Lunar f.eks

Banken må ikke som sådan blande dem sammen men via selvskyldnerkaution sker det jo ofte at man privat må fylde på hvis firmaet går i minus - som lån til ens ApS

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. May 07
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John
Min nuværende bank kan ikke holde tingene adskilt, hvorfor jeg søger en ny bank til virksomheden. Jeg er i den heldige situation at jeg har penge på kontoen, 0-lån eller gæld. Derfor burde det ikke være svært.

- Lunar bank ville ikke oprette en konto uden at modtage masser af information om min privatøkonomi, som er solid. Det afviste jeg at levere.

- Sparekassen Sjælland vil kun have virksomheden som kunde, hvis jeg også flytter mit private engagement. Og jeg vil jo netop have det adskilt.

- ...

Så hvilke banker kan og vil oprette en konto til et ApS der har et pænt indestående UDEN at interessere sig for mig som privatperson og min private økonomi?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt alle - men du har ret i at de ofte - specielt når det er en der jo har haft en anden bank inden, kan det drille

Lidt interesse for din person må du regne med hos alle - i alle fald i form af legitimation men din private økonomi er jo bankers frie valg at ville kende lidt til, eller gi pokker i

Jeg kender ikke lister over banker der tager ALLE - eller mere præcist, jeg kender ikke EN eneste bank der altid tager mod alle alle, bare de kommer med et ApS med god økonomi - og der ER mange spørgsmål i sammenhæng med KYC og hvidvaskregler

Det er klart du kan finde en, for der er jo masser af selskaber med mange ejere og de skal jo ikke have alle de ejere ind privat (maersk ville nok få problem)

Du må nok bare søge rundt - jeg kender en del der har ApS uden det private i både Nordea og DDB men det  er ikke det samme som, at de vil tage dig ind

Husk prisen kan betyde lidt, for der er ikke fradrag for års/månedsgebyr til erhvervskontoen i selskabet 

Har du revisor på kan denne meget vel kende nogen fra sin kundekreds og gøre ansøgning lettere 

god vind med søgning og når du finder en der bare siger ja - så skriv gerne hvilken så alle kan have glæde af det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er faktisk enig med John. Alle banker kan, men hvorfor skulle de gøre det? Hvis du er den perfekte privatkunde du siger du er, så kan jeg simpelthen ikke se problemet. Men det kan være at jeg overser en detalje eller to.

Men hvad er så problemet? Du kan oprette en konto i enhver bank. Du kan bare gå ind i Nordea, og oprette en konto. Eller Danske Bank, eller for min skyld Sjællandske Landsbank, hvis den eksisterer. Lav den konto til din Nemkonto, og udbetal din løn fra din ApS til den konto. Og langsomt flytter du dine øvrige penge fra den ene konto til den anden - så svært er det altså ikke. Lad nu være med at overkomplicere :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)