Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De store kæder, hvor meget skal de tjene??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor stor fortjeneste ligger de store supermarkedkæder oven i indkøbsprisen på f.eks personlig pleje produkter??

Tilmeldt 18. Nov 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 10:18

For at komme ind til de store kæder, skal du ikke regne med at de siger ok til en fortjeneste under 40%, samtidig skal du være gearet til en samarbejdsaftale med dem hvor du normalt indgår aftale om markedsføringspenge, bonus, returret, service, godkendelser skal være i orden, osv osv.

Samtidig skal du pengemæssigt være gearet til at kunne sælge til større kæder, det luner dejligt når de f.eks., køber 1000 stks af en vare, men knap så meget hvis de efter 5 måneder sender 700 retur fordi det ikke var en succes, så her skal du også pengemæssigt kunne klare en tilbagebetaling ect.

Markedet er rigtig hårdt og det skal virkelig være noget godt og specielt hvis du skal ind, fordi de fleste større kæder fravælger de små leverandører til fordel for dem hvor de kan få det meste samme sted.

:-) Claus

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 10:31

Ovesen, du har nok ret.

Men der findes også en del tilfælde, hvor man sagtens kan klare sig med mindre.

Jeg har handlet med detailkæder de sidste 2 år og der gav vi dem en pris, som selvfølgelig var god, men de bestemmer selv udsalgspris osv.

Vi betalte ikke markedsføring, tilbød/acepterede ikke returneringer og deres betalingsfrister var ikke urimelige.

Så det kan altså sagtens lade sig gøre at sælge til detailkæderne, tror dog det er nemmere med discountkæderne.

Kaasikaas --> Hvilke produkter drejer det sig om ?

Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:51

Det er luseshampoo 

Økonimien er ikke noget problem. Vi har selv solgt produktet på nettet de sidste 3 år, med gode resultater. En enkelt reklamation, som vi fik rettet op på. Og helt galt kan det aldrig gå, da det kun er et af vores produkter der skal ud til detail, ud af 40. resten er til andre firmaer. shampooen er ce godkendt og har en virkningsgrad på 97%, uden nogen form for giftstoffer. Men jeg skal snart til at forhandle pris med en af de store kæder, og ville lige høre jeres erfaring, Vi gir selvfølgelig 14 dages returret, og 2år reklamationsret ifølge købeloven. Er der noget jeg skal være opmærksom på, når der skal laves aftaler??

Tilmeldt 25. Jun 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 06:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg ved at de prøver på at få jer leverendøre til at indgå en aftale hvor de ikke betaler for varene før de er blevet solgt

ud over det så vil de også nogle steder kræve

at i kommer og laver udstillingen og at i fylder op på udstillingen mindst 1 gang om ugen (man-tors)

enten selv eller i får en mercer til det

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)