Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsregnskab for brugte vare

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Apr 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har en enkeltmandsvirksomhed som sælger brugte biler. Jeg ved godt hvordan er det med brugtmoms. Men hvordan skal jeg lave årregnskab med nettoomsætning og vareforbrug? Hvis nettoomsætning er varesalg uden moms, hvilken beløb er det for brugt bil salg. Er det 80% af avancen, altso forskel mellem slags pris og købspris? Og hvordan er det med sleve købspris, går det ind i min vareforbrug? Eller i vareforbrug skal jeg regne kun reservedeller og værktøj som jeg har brugt til at lave bilen i stand for at kunne sælge den? Jeg er meget forvirret. Hvis jeg har købt en Toyota for 10.000 kr. og reservedeler for 5.000 kr. er det min vareforbrug 15.000 kr., eller kun 5.000 kr.? Og hvis jeg har solgt den til 20.000 kr. er det min nettoomsætning 8.000 kr.?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort svar er at du i vareforbrug har værdien uden moms som er den pris du har betalt for den uden moms. Har du måtte skifte dele indgår de med værdien uden moms

Det eneste rigtige er at du IKKE bruger brugtmoms uden en kyndig boghlder eller revissor. Der er fejl i SÅ mange der tages til skattekontrol, og brugtmoms ligger tophøjt, så hvis ikke du vil stå med håret i postkassen, så må du sleet ikke være i tvivl om noget af det du skriver her

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Apr 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for hurtigt svar, John.
Jeg har læst meget om brugtmoms og jeg snyder aldrig med det, alle biler der salges har altid faktura hvor der gøres opmærksom om brugtmoms og at der må ikke fratrækkes moms fra solgte bil. Jeg registrere moms altid. Kan ikke forstå hvorfor skal jeg bestrafes for det.
Sekvfølgeligt har jeg nu udfordring med årsopgørelsen, men det er ikke noget jeg vil snyde med eller skjule.
Du skriver at vareforbrug har værdien uden moms som er prisen betalt for den uden moms, men bilen når den købes er altid uden moms. Og derfor spørge jeg om den skal under vareforbrug eller skal slet ikke medregnes?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

KristinaKved:
Jeg har læst meget om brugtmoms og jeg snyder aldrig med det, alle biler der salges har altid faktura hvor der gøres opmærksom om brugtmoms og at der må ikke fratrækkes moms fra solgte bil. Jeg registrere moms altid. Kan ikke forstå hvorfor skal jeg bestrafes for det.


Det skriver jeg skam ikke. Jeg skriver bare, at når skat laver kontrol af brugtmomsbrugere, så er der LAAAANGT flere fejl end ved alm moms, og det  er IKKE fordi de vil snyde, men noget går galt - kvitteringen for købet, faktura for salget - der ændre for meget i forhold til repareres - og lager opgøres galt - ikke for at snyde men mangel på viden

KristinaKved:

Du skriver at vareforbrug har værdien uden moms som er prisen betalt for den uden moms, men bilen når den købes er altid uden moms. Og derfor spørge jeg om den skal under vareforbrug eller skal slet ikke medregnes?

og det viser jo netop, at du bør tage hjælp. Du bør vide, at JA dit varelager skal gøres op 31/12 og til indkøbspris - som altid, brugtmoms eller ikke brugtmoms, jo er den pris der er betalt for bilen. Ellers ville du jo have fradrag for alle køb, uanset de var solgt eller ikke. - Konto for varekøb nedbringes med lagertælling til indkøbspriser uden moms, og beløbet flyttes ned til varelager i status 

Det er ikke fordi jeg tror du snyder, men jeg tror du kan lave ganske mange fejl du slet ikke selv indser, og brugtmoms og biler er IKKE altid det nemmeste, så derfor - betal en kyndig i brugtmoms for 31/12 opstilling og gennemgang af din brug, så du er sikret ved en kontrol

vh John Hannover



6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Apr 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for forklaring. Jeg kan godt forstå at jeg har bruge for hjælpe. Tænkte bare at når aktiviteter er ikke så store og mange, kunne jeg selv klare.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)