Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overførsel af penge fra ApS til Holding

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Mar 12
Indlæg ialt: 34
Fra  Championsport Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Meget simpelt spørgsmål. Kan jeg overføre penge fra mit driftselskab til holding med henblik på at betale bank gebyrer for min forretningskonto for holdingselskabet? Tanken er at lave en fast månedlig overførsel fra drift til holding, som svarer til gebyret jeg skal betale banken for at have erhvervskonto for holding. 

Ser frem til jeres svar. 

Tak! :)

Championsport - Salg af kvalitets kampsportsudstyr. Søger du bokseudstyr som boksehandsker, MMA handsker? Besøg http://championsport.dk

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Svaret er ja.

Det skal bogføres i begge selskaber, så måske smartere at tage et lidt større beløb sjældnere.

Det vil være at betragte som en lån, så hvis beløbet når "en vis størrelse" skal der beregnes renter.

Hvis der er overskud i driftsselskabet kan du også overveje et udbytte fra drift til holding der dækker nogle års bankgebyrer

vh Steffen

 

Tilmeldt 3. Mar 12
Indlæg ialt: 34
Fra  Championsport Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen

Tak for hurtig respons. Der er overskud i driftsselskabet, kunne det så f.eks. være at overføre ca.  2000 kr. som svarer til 2 års gebyrer? 

Jeg har indtil nu ikke udbyttet til holding, så kender ikke helt til processen og reglerne. 

Championsport - Salg af kvalitets kampsportsudstyr. Søger du bokseudstyr som boksehandsker, MMA handsker? Besøg http://championsport.dk

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Hvis dit drift og holding er nye og du måske ikke har aflagt årsrapporter endnu, så vil jeg kraftigt anbefale af du får professionel hjælp så det bliver gjort rigtigt fra starten. Det er så meget dyrere og bøvlet hvis der senere skal rettes.

Du kan læse om udbytter her

https://erhvervsstyrelsen.dk/vejledning-udbytte-i-kapitalselskaber

Men overordnet er processen at driftsselskabet vedtager et udbytte (nemmest i forbindelse med årsrapport og ordinær generalforsamling). Udbyttet indberettes til skat (men der betales ikke skat på udbyttet fra dit drift til holding) og pengene overføres fra den ene bankkonto til den anden. Det modtagne udbytte bogføres i holdingselskabet (og der beregnes ikke skat af den "indtægt" i holding).

vh Steffen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Mindre beløb kan du føre over uden rente - eller bare betale fra drift som udlæg - store beløb skal renteberegnes
Husk i den forbindelse af omkostning til f.eks erhvervskontoen - bogført hver for sig hvis de hæves på både drift og holding, ikke giver fradrag, så det skal på en konto, hvor du kan skatteregulere for det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)