Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er kapitalforhøjelse i holdingselskab nødvendigt for at betale bankgebyrer?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej herinde

Har haft et holdingsselskab i nogle år. Jeg indskød 40.000kr og ca 30.000kr gik til driftsselskabet. Bankgebyrer og revisorudgifter har nu spist sig igennem de resterende 10.000 kr.

Hvordan kan jeg nemmest betale mine bankgebyrer herfra? Er det nødvendigt at lave (og betale udgifterne til) en kapitalforhøjelse for fortsat at kunne betale mine bankgebyrer? Eller er der en simplere løsning som f.eks. at betale bankgebyrerne som privatperson?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:32

Ortman:
Hej herinde

Har haft et holdingsselskab i nogle år. Jeg indskød 40.000kr og ca 30.000kr gik til driftsselskabet. Bankgebyrer og revisorudgifter har nu spist sig igennem de resterende 10.000 kr.

Hvordan kan jeg nemmest betale mine bankgebyrer herfra? Er det nødvendigt at lave (og betale udgifterne til) en kapitalforhøjelse for fortsat at kunne betale mine bankgebyrer? Eller er der en simplere løsning som f.eks. at betale bankgebyrerne som privatperson?

nej du må godt lade drift betale som et "lån" til holding bare. Det skal være med markedsrente mellem selskaberne, men det krav vil ikke betyder noget hvis vi taler 5000 kr
Du kan også låne selskabet pengene privat som kortfristet gæld mod bank når du flytter de penge ind (igen samme med rente men igen også -hvis nogle få tusinde kroner, er det ikke noget skat tager sig af - det skal op i mindst 5 cifret tal i min erfaring

Det samme problem kan du have med arbejdsskadeforsikring som er lovpligtig for den registrerede direktør i holding uanset 0 oms og løn - bod 5000 for at mangle,
Her kan du få holding CVR med på drifts police for den lovpligtige forsikring så den dækker begge og lade drift lægge ud for holdings andel

Du skal vide, at bankgebyr år/måneds - IKKE giver fradrag i skattepligtigt indkomst, men af skat ses som del af formuesfæren - mere at du bogfører så du husker der ikke er fradrag

Du kan også overføre udbytte hvis du har overskud i drift

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Mar 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:38
Mange tak for dit svar John!
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)