Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af drift hvor holding er under tvangslukning

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Krav til fysiske personer, som stifter, er at vedkommende:

  • er mindst 18 år,
  • ikke er umyndiggjort eller under nogen form for værgemål, og ikke er under rekonstruktion eller konkurs

Trådstarter er ikke under konkurs. Det er hans holdingselskab. Så ingen ko på isen i forhold til at stifte nyt selskab, hvis det bliver løsningen.

Jeg er enig med Johns bemærkning om, at kan du købe driftselskabet ud til egenkapitalens værdi vil det være langt billigere end at føre sag mod Erhvervsstyrelsen. Det er engang imellem dyrt at få ret.

På et eller andet tidspunkt skal der gribes om nælden i forhold til kurator og hvad der skal ske med driftsselskabet. Så vil du have det så kontakt kurator og se om I kan blive enige om en pris. Og jo hurtigere han får lukket holding jo hurtigere får du dit fradrag for tab af anparterne værdi. For slet ikke at tale om at du kan komme videre med at tjene nogle penge.

Tilmeldt 27. Mar 23
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg sætter virkelig meget pris på jeres svar. Tusind gange tak!

Holding røg i skifteretten uden at jeg var inviteret. Jeg fik bare en besked i e-boks om at nu havde der været et retsmøde (uden jeg kendte til det) hvor det var sendt til likvidator. Der fik jeg kaffen galt i halsen.

Likvidator startede med at true med bål og brand, så jeg brugte det meste af selskabskapitalen på en såkaldt "sikkerhedsstillelse", hvilket jeg aldrig skulle have gjort, kan jeg se nu. Suk.

Hvis kurator ser et driftselskab med ingen (eller meget begrænset) kapital, og stort set ingen aktiver der kan sælges, vil det så blive erklæret konkurs?

Driften har stort set ingen aktiver der kan sælges, og jeg hørte fra en at hvis der ingen (eller meget lidt) kapital var, så ville kurator erklære drift konkurs på stedet, men der er jo ikke noget krav om at der SKAL være selskabskapital hele tiden, man kan jo godt have et år hvor den bruges til drift, bare den bliver genskabt året efter, så her er jeg lidt forvirret om hvad kurator kan/vil gøre. Hvis det ender med en sikker konkurs, så kan jeg lige så godt starte et nyt selskab med det samme.

Hvad tænker i?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

WilliamH:
Likvidator startede med at true med bål og brand, så jeg brugte det meste af selskabskapitalen på en såkaldt "sikkerhedsstillelse", hvilket jeg aldrig skulle have gjort, kan jeg se nu. Suk.
Jeg kan ikke sige mig fri for at frygte kurator mistænker noget faul play - den er jo ikke til formløs opløselse og så nok samme med tilhørende drift - men hvad der er sket - siden han gik ud med bål og brænd og hvad han krævede sikkerhed for - er ikke helt sypisk

WilliamH:
Driften har stort set ingen aktiver der kan sælges, og jeg hørte fra en at hvis der ingen (eller meget lidt) kapital var, så ville kurator erklære drift konkurs på stedet, men der er jo ikke noget krav om at der SKAL være selskabskapital hele tiden, man kan jo godt have et år hvor den bruges til drift, bare den bliver genskabt året efter, så her er jeg lidt forvirret om hvad kurator kan/vil gøre


Han kan lukke det formløst hvis han ikke kan se nogen form for kapital - men du har jo allerede været lidt  inde på livet af ham, men trusler om bål og brand, og kurator kan jo kræve forklaring på hvor kapitalen blev af i drift - det vil nok være det første vil jeg tro - og er den nu - så kan det lukke - hvis ikke du kan købe billigt

WilliamH:
Hvis det ender med en sikker konkurs, så kan jeg lige så godt starte et nyt selskab med det samme.
jo når vi udgør fra Lier har ret i at dit ejerskab af en eller to tvangsbehandlede/konkurs selskaber ikke har betydning så kan du.

Lier kan måske også sige der ikke er risiko for krav om sikkerhed for skat og moms hvis de to måtte skylde der?

Du skal måske sikre dig banken er med på at give ny erhvervskonto da holdings konto er låst og du jo ikke har rådighed over drift ville jeg tro kurator havde forklaret - når det jo er holding der ejer. Banker KAN være besværligt i de fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)