Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

INCOTERMS

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Mar 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer,

Jeg er i tvivl omkring Incoterm og håber der er en skarp på linjen her der kan hjælpe mig.

Når vores kunder når en vis beløbsgrænse, så opnår de fri fragt på forsendelsen, men fragt omkostninger. Ikke eventuelle importomkostninger ved fx. salg udenfor EU, fx. U.K. Dette er ren B2B salg, ikke online webshop.

Hvilken incoterm skal vi bruge henholdsvis indenfor EU og udenfor?
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Betydningen af Incoterm er meget afhængig af hvilken transportform du bruger - Men jeg ville nok i begge tilfælde bruge DAP2020 og så tillægge en DAP omkostning på de køb der er under beløbsgrænsen.

Men det kommer igen an på hvordan forsendelserne blive transporteret, og hvad omkostningerne er i hvert enkelt tilfælde.

Generelt ville jeg med søfragt og til dels luftfragt begrænse min egen hæftelse til Havn / lufthavn, er der tale om kurer så er de meget ofte nærmest designede til DAP2020 løsningen.

Bemærk at du skal være opmærksom på forsikringsdelen når du anvender DAP

 

Tilmeldt 24. Mar 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input - Det var faktisk også mit resultat at benytte DAP. Tusind tak. Forsikring har jeg styr på. Vi benytter primært UPS - og I andre tilfælde en Bluw Water. 

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis du ikke allerede har en god Incoterms oversigt, med forklarende tekst så start der. Det burde give dig et vist overblik.  

https://www.dbschenker.com/resource/blob/628368/158d87d4ee388e6fde47ae090678ec37/dbschenker-incoterms2020-2020-01-17-pdf-data.pdf 

https://www.landbobanken.dk/wps/wcm/connect/landbobanken/a2455239-f65d-4469-9aef-24e14483e87c/Incoterms-2020.pdf?MOD=AJPERES&CVID=nuQLbov 

Hvilken incotermes der så skal vælges afhænger helt af hvor stor en risiko i ønsker at tage, nogle af dem vil bl.a kræve at i tegner transportforsikring. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas1972:
Forsikring har jeg styr på.

Må man spørge til hvad løsning du har der, og hvad du evt. betaler for den. 

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hør evet med de to firmaer hvilke incoterms der bedst passer til de produkter de tilbyder - Deres sælgere / speditører ved helt sikkert noget om at få tingene til at arbejde sammen.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)