Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturere ydelse til udenlandsk firma

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 19
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal levere en ydelse til et tysk firma ifm. et event de afholder i Danmark.

Hvordan bør jeg fakturere moms? Med reverse charge eller dansk moms på?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

afholdt i DK med dansk moms - reverse er  kun hvis der leveres og udbyttes uden for DK men i EU

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. May 19
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for det john, 

Skal de så søge om momsrefusion i deres eget land? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

nej det kan de ikke få. Når man køber varer eller ydelse i et land, så skal man betale moms i det land man køber i - Eneste de kan søge ref for er f.eks hotel og mad under rejse
Det ville være samme hvis en tysker lavede event i Tyskland for en dansk, så var der tysk moms på

Moms falder i det land hvor en vare eller en ydelse leveres som udgangspunkt altid. Skulle de selv lave eventet i DK så skulle de dansk momsregistreres før de måtte

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. May 19
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for det - jeg må hellere lige udspecificere, da jeg kan fornemme der er mange regler på området.

Selve eventet afholdes af et dansk firma. Det tyske firma er en tv-station, og vi leverer produktionen til dem og fakturerer det tyske firma. 
Bliver de i dette tilfælde opkrævet den fulde danske moms? Så bliver det jo lige pludseligt meget dyrt for dem.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper5631:

Hej John

Tak for det - jeg må hellere lige udspecificere, da jeg kan fornemme der er mange regler på området.

Selve eventet afholdes af et dansk firma. Det tyske firma er en tv-station, og vi leverer produktionen til dem og fakturerer det tyske firma. 
Bliver de i dette tilfælde opkrævet den fulde danske moms? Så bliver det jo lige pludseligt meget dyrt for dem.

Ja det gør de når det leveres i Danmark, men de ved de da også godt var tilfældet hvis de leverede noget i Tyskland til et dansk firma?

Det er da ren standard. Ellers kunne tyskere få malet og bygget hus uden moms i Danmark, og spise uden moms på mad osv 

Det kan ikke komme bag på dem, ellers er de meget ny i branchen - film branchen ved alt om momspligt hvis de køber ydelser i andre EU lande generelt 

De kan momsregistrere sig i Danmark, så har de jo momsfradrag og momspligt for deres salg i danmark - det er som ikke så svært

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)