Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handle i England lokalt (ikke online)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 5. Oct 16
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en vare (til eget forbrug) i virksomheden, som jeg skal købe i England. 
Jeg kommer selv til England i bil for at afhente varen, som koster 50.000 dkk.

Men, hvordan fungerer det lige efter Brexit?
Skal jeg stadig have en faktura med moms og søge refusion efterfølgende, eller skal jeg have en faktura uden moms?

Ps. det er en enkeltmandsvirksomhed jeg har.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke søge moms retur for varer der er leveret til dig i UK . Det vil kræve, at din leverandør først fakturerer dig med moms (det gælder ALT der leveres i UK) og - at du så får et stempel fra told som viser, at du har taget varen ud af UK og leverandøren så vil lave kreditnotamomsen
Du vil også skulle fortolde varen helt normalt ved ankomst til DK, og som enkeltmands er du jo personlig ansvarligt for korrekt fortoldning = får stor bod hvis ikke du selv henvender dig i tolden når du kører in i Danmark

Det er altid klart lettere at få varen leveret, næsten uanset fragt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter Brixit skal alle vare indfortoldes, dvs. at du skal være importør registreret før du lovligt kan importere. Om det skal betales told af varen, vil afhænger af varens oprindelsesland ( som ikke nødvendigvis er UK)

madsenff:
Jeg kommer selv til England i bil for at afhente varen, som koster 50.000 dkk.

For at du kan indføre vare i EU lovligt , skal varen være registreret i Toldsystemet, hvilket vil kræve at du får noget prof. hjælp til toldsystemet.

Iøvrigt skal du huske på at varen skal opfylde evt. krav til f.eks CE mærkning og evt. anden lovgivning. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Du vil også skulle fortolde varen helt normalt ved ankomst til DK, og som enkeltmands er du jo personlig ansvarligt for korrekt fortoldning = får stor bod hvis ikke du selv henvender dig i tolden når du kører in i Danmark

Det er ikke korrekt det du skriver. 

Tilmeldt 5. Oct 16
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, det tyder til at være lidt for kompliceret.
Men det virker også som om varen bliver fortoldet to gange. 
Varen er importeret fra USA til England, og så har sælgeren i England vel allerede betalt told, og så skal jeg også betale told når jeg køber det?
For det ender med at blive meget dyrere, end hvis jeg selv køber det i USA, hvilket undrer mig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

madsenff:

Okay, det tyder til at være lidt for kompliceret.
Men det virker også som om varen bliver fortoldet to gange. 
Varen er importeret fra USA til England, og så har sælgeren i England vel allerede betalt told, og så skal jeg også betale told når jeg køber det?
For det ender med at blive meget dyrere, end hvis jeg selv køber det i USA, hvilket undrer mig.

ja den er så fortoldet ind i UK og da den ikke har 100% oprindelse UK, så er der told fra UK til danmark af hele beløbet - og det  er vel ikke mystisk, at det koster noget, at få en mellemmand i UK på, hvis du kan få den direkte fra USA - ud over fragten er det jo billigst at handle direkte altid

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Oct 16
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, fordelen var at jeg alligevel var i England, og han i forvejen havde en container på vej, så jeg slap for fragtprisen fra USA, men hele besparelsen bliver så ædt op af dobbelt-fortoldning.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

madsenff:
men hele besparelsen bliver så ædt op af dobbelt-fortoldning.

Sådan kan du ikke anskue det.  Det eneste du skal forholde dig til er hvad vares toldsats er fra US til EU, den kan iøvrigt godt være nul. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

madsenff:
men hele besparelsen bliver så ædt op af dobbelt-fortoldning.

Sådan kan du ikke anskue det.  Det eneste du skal forholde dig til er hvad vares toldsats er fra US til EU, den kan iøvrigt godt være nul. 

vel ikke hvis varen har USA oprindelse (bare i stor grad - men her jo vel hele varen) så vil der jo have været en told ind fra USA til UK formentlig og så er der jo told for en USA produceret vare der sendes fra UK til Danmark. Her kan man vel ikke få lempelse for hvad UK måtte have betalt da de importerede, og heller ikke slippe for told, hvis ikke hele varen alene har oprindelse UK?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

John

Der er ikke nødvendigvis told mellem US og UK, der kunne f.eks være en frihandelsaftale eller at den pågældende vare har nul i toldsatsen. 

Ligeledes er det ikke sikke at en US vare pålægges told i EU, det vil afhænge af den pågældende vares toldsats, som i nogle tilfælde er nul. 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)