Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp vedr udsættelses sag

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Privat udlejning fra person der har købt en ejendom og udlejer (ikke boligselskab osv)

Personen der er blevet udsat har fået et brev med 5 dages varsel og skal forlade lejemålet mandag morgen (om 2 dage)

Årsag 2x manglende husleje pga hendes SU er udeblevet

Første gang fik hun betalt og anden gang giver de hende 5 dage

Kan de det ?
Og kan hun ikke kræve sagen behandlet i fogedretten før de må benytte låsesmed og politi

Jeg mener at huske der skal gives 14 dages varsel

Og da udsættelsen ikke er skrevet efter lovens anvisning er den ikke gyldig og derfor KAN hun sådan ser stadig nå at betale rettidigt da den korrekte skrivelse ikke er fremkommet endnu

Desuden mener jeg at årsagen ikke utvetydigt kan pålægges lejer idet hun er uden skyld /fortsæt
Pga SU (landsretsdom vedr mand der blev syg og ikke havde et fortsæt)

Hun ønsker sådan set blot at have flere dage at flytte i og er i chock over behandlingen

Det centrale spørgsmål er
Kan hun kræve sagen behandlet i fogedretten og derved udsætte sagen den tid det tager at behandle den og aftale udkørende forretning
Når det er en privat udlejer

Eller må de smide hende ud på mandag
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 4. Mar 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Jo der er faktisk lavet landsretsdom på at man kan være uforskyldt og uden fortsæt

Men pyt.
Det er jo desværre sådan her det går for det meste

Og ja jeg mener nemlig også at de har sendt rykkerne forkert og derfor er ugyldige og derfor kan hun sådan set afværge sagen hvis hun indbetaler inden mandag nat kl 23.59

Og hvis ikke kan hun trække tiden ved at bede dem først behandle den i fogedretten

Og derfor kan de ikke selv udsætte hende før det er gjort .. ikke lovligt ihverttilfælde
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Udlejer overholder ikke fristerne:

Hvornår kan udlejer opsige lejer? - Lejeloven.dk 
som er lejeloven med teksten 
Angående manglende betaling af din husleje, kan udlejer kun ophæve lejeaftalen, såfremt der er forløbet en frist på 14 dage, samt udlejer har sendt dig et påkrav om huslejebetalingen. Dette påkrav kan tidligst afsendes 3 hverdage efter seneste betalingsdato. Påkravet skal indeholde udlejers krav på huslejen, samt en påmindelse om lejeforholdets ophør, hvis lejen ikke betales.

Manglende modtagelse af SU er dog ikke lovlig grund  til ikke at betale noget som helst rent faktisk

Noget tyder på, at det lejemål ikke forløber ret harmonisk, og måske ikke første gang der er problem, når udlejer reagerer så stærkt, så nu gælder det om at overholde regler fremad

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)