Der er aldrig oprettet nogen lejekontrakt og vi er nu blevet bekendte med, at den faktiske lejer af ejendommen har opsagt deres lejemål pr 1. juli 2023 og derfor også vores depotrum, som vi jo har lejet af dem. Derfor ønsker vi nu hurtigst muligt at flytte til andre lokaler, som vi faktisk allerede har indgået en aftale om at overtage pr 1. februar. Men eftersom der ikke forefindes en lejekontakt, har vi heller ikke aftalt noget om hvor lang en opsigelse vi har, jeg tænker det er 1 måned eller 3 måneder, i henhold til erhvervslejeloven. Er der nogen her der har et bud på det?? det ville være en stor hjælp. |
Det er meget skidt der ikke er en lejekontrakt men der er ikke noget der hedder "erhvervslejeloven" kun alm lejelov - og selv uden lejekontrakt kan du næppe som erhverv udnytte den
Det betyder givet, at HVIS I skulle ende i retten, vil dommeren være nødt til at se til ret og rimeligt for erhvervslejemål, og det er ikke noget jeg tør gætte på, men jeg tror ikke under 3 mdr i alle fald fra lejers side - men så er jeres jo fremleje, og her vil man nok med rimelighed forvente, at lejeren der har opsagt jer, har gjort det rimeligt samtidigt med denne selv har opsagt sit lejemål, efter de regler denne har i sin lejekontrakt. Kommer han HUPSA pludseligt med meget kort varsel, kan han sikkert dømmes at skulle kompensere et eller andet, men for 12 m2 er det næppe en retssag værd
I vil dog, om jeg forstår dig, flytte hurtigere, og uden kontrakt står jeres udlejer skidt, hvis I bare flytter og betaler måneden ud
vh John Hannover