Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GDPR / Cookies - hvad gør man?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jan 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej :)

Jeg kunne godt tænke mig, at lave et website eller en mobil app med et kommercielt formål. Jeg bliver dog noget skræmt ved tanken om GDPR og Cookies. Er der nogen som kan hjælpe med, hvordan man skal forholde sig, hvis man som privatperson ønsker, at udbyde et website ala DBA.dk eller en tilsvarende app, og man ønsker at holde GDPR-reglerne? Kan det overhovedet lade sig gøre som privatperson, eller eksponerer man sig for alverdens mulige bøder mv. herved?

Jeg leder efter løsninger/regler/tips/erfaringer mv. som er til at forstå.

Mange tak :)


Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

HannePigen:
Hej :)

Jeg kunne godt tænke mig, at lave et website eller en mobil app med et kommercielt formål. Jeg bliver dog noget skræmt ved tanken om GDPR og Cookies. Er der nogen som kan hjælpe med, hvordan man skal forholde sig, hvis man som privatperson ønsker, at udbyde et website ala DBA.dk eller en tilsvarende app, og man ønsker at holde GDPR-reglerne? Kan det overhovedet lade sig gøre som privatperson, eller eksponerer man sig for alverdens mulige bøder mv. herved?

Jeg leder efter løsninger/regler/tips/erfaringer mv. som er til at forstå.

Mange tak :)

Du køber en plugin, og du skal nok regne med at betale nogen for at sætte ting op

Tilmeldt 12. Jan 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar - har du anbefalinger til et plugin?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du skal ikke være skræmt :-)

Det første du skal overveje er om du har brug for cookies, hvis ikke så lad være med at sætte dem, jeg ser desværre alt for mange der sætter cookies fra deres website fordi det er standard fra webbureauet at slå dem til.

Ellers har jeg lavet en lille artikel om korrekt implementering af cookiesamtykke - der er også henvisning til nogle løsninger og plugins.

Hth
/Brian

Fra Skævinge
Tilmeldt 1. Feb 09
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hanne, som de andre siger så vær ikke skræmt af cookies og GDPR.

Til at starte med behøver du slet ikke at tracke nogen brugere med div. analyse redskaber.
Og hvis du tænker du vil til at se lidt om hvad der sker med de besøgende, så er det måske en god ide med at læse artiklen du fik fra Brian.

Det er jo kun hvis du bruger cookies når du tracker og GDPR når du beholder oplysninger fra folk i databaser og analyseredskaber du kan bruge i din markedsføring eller videregive til 3.part.

Men selvfølgelig hvis det er noget med logins og databaser med kundeoplysninger du har, skal du nok lige få styr på det lidt ;)

Måske de her podcasts er noget for dig med nogle kvindelige iværksættere som inspiration https://podcastaddict.com/podcast/2981488 

Og så er jeg ret stor fan af onlinekursusklubbens podcast, som tager mange sjove emner op. Ved ikke lige om der er noget med GDPR. Men du får helt sikkert inspiration til en masse opstart af virksomhed og får grint en del :D

Held og lykke 

Skal du afholde et arrangement eller skal kontoret have nye navneskilte - Så har vi alt du skal bruge hos > Kongresartikler.dk

Fra Kokkedal
Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 11
Fra  RN Consulting Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg vil anbefale dig at kigge på cookiebot.com 

her kan du bl.a. lave et gratis tjek af din hjemmeside og se hvilke cookies, der er lagt på din hjemmeside.

og skulle du finde frem til, at du skal have et plugin installeret, så kan cookiebot også levere denne tekst og boks til din hjemmeside. 

Hvis du selv kan installere det, så er det gratis og ellers så sig til, jeg har en leverandør, jeg anvender til mine kunder, der skal have det sat op. 

husk også at udover selve cookies boksen så skal du også have skrevet teksten til dine politikker på hjemmesiden. 

Nedenstående link er til en artikel, jeg har skrevet, hvor de forskellige ting til brug for en samlet artikel 30 er beskrevet, incl. hvordan du selv kan udføre opgaven.

God fornøjelse, og tak for at du tager GDPR seriøst. 

René 

https://gdpr-regler.dk/kan-virksomheder-selv-udfoere-de-lovpligtige-gdpr-krav/

 

Tilmeldt 24. Jan 23
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
HannePigen:
Hej :)

Jeg kunne godt tænke mig, at lave et website eller en mobil app med et kommercielt formål. Jeg bliver dog noget skræmt ved tanken om GDPR og Cookies. Er der nogen som kan hjælpe med, hvordan man skal forholde sig, hvis man som privatperson ønsker, at udbyde et website ala DBA.dk eller en tilsvarende app, og man ønsker at holde GDPR-reglerne? Kan det overhovedet lade sig gøre som privatperson, eller eksponerer man sig for alverdens mulige bøder mv. herved?

Jeg leder efter løsninger/regler/tips/erfaringer mv. som er til at forstå.

Mange tak :)




Hej Hanne

Generelt kan jeg kun anbefale at du driver virksomhed i et selskab og ikke privat. En ting er cookies og GDPR - det skal som sådan nok kunne gå - men der er så mange uforudsete ting man kan komme ud for, og der er der smartest at have et selskab så man ikke risikere nogle personlige krav. Husk på, at lige meget, hvor uretfærdigt det end kan være så kan man ikke garantere sig mod personlige krav. Hvis nogen vælge at rejse et krav mod dig så er du tvunget til at forholde dig til det. I et firma kan man trods alt altid lukke og slukke, hvis omkostningerne bliver for store.

Hilsen
Mette
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mette:
Generelt kan jeg kun anbefale at du driver virksomhed i et selskab og ikke privat
det synes jeg er vandvittigt forsimplet. Der er næsten samme antal personlig virksomhed aktive som ApS og der er masser af de virksomheder, der drives uden der tages nogen stor personlig risiko - og for specielt mindre og nye, indebær ganske så mange fordele mod selskabsformen - f.eks direkte fradrag i anden indkomst ved underskud i startårene, fradrag for kørsel uanset løn, måske ikke underlagt digital bogførings lov og og og.
Jeg har fordele og ulemper her, og ville ALDRIG råde til noget generelt, kun efter en lang snak med den som har problemet  det ER komplekst http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)